Świętujemy 20 lat Nestlé w Polsce

kwi 12, 2013
20 lat w Polsce: Szeroka paleta smacznych i zdrowych produktów.

Nowe możliwości dotarcia do konsumentów na najszybciej w Europie rosnącym rynku e-commerce oraz produkty dopasowane do lokalnych preferencji smakowych, pomagają Nestlé w Polsce utrzymać stałe tempo wzrostu od 20 lat.

W tym roku, Nestlé w Polsce, oferujące konsumentom szeroką gamę smacznych i zdrowych produktów, zarówno globalnych jak i lokalnych marek, świętuje 20-lecie swojego istnienia.

Blisko konsumentów

“Nestlé jest firmą o globalnym zasięgu, ale działającą lokalnie” – powiedział Pierre Detry, Prezes Nestlé w Polsce i Krajach Bałtyckich. "Jesteśmy integralną częścią społeczności, w której prowadzimy biznes.

Pomimo trudnych warunków ekonomicznych w Europie, utrzymujemy stabilny, zrównoważony wzrost dzięki wprowadzanym innowacjom, inwestycjom na rozbudowę naszych zakładów oraz budowanie kapitału społecznego. Staramy się jak najlepiej wykorzystać pojawiające się przed nami możliwości rozwoju.

Od rozpoczęcia działalności w Polsce w 1993 roku, zainwestowaliśmy tu już ponad 1,64 miliarda zł.”

Generowanie wzrostu

Sukces jaki osiagnął w Polsce produkt NESCAFÉ DOLCE GUSTO system, który pozwala cieszyć się kawą jak z kawiarni, we własnym domu, doskonale ukazuje to, jak bardzo sukces prowadzonego w Europie biznesu firma opiera na wprowadzaniu innowacji do swoich produktów.

NESCAFÉ DOLCE GUSTO, oferujące konsumentom ponad 30 różnego rodzaju napojów kawowych, czekoladowych i herbacianych, ciepłych i zimnych, notuje bardzo dobre wyniki finansowe od samego początku, po wprowadzeniu na rynek w 2008 roku.

Oparty na wzbudzającej w Polsce coraz większe zainteresowanie model sprzedaży online NDG potwierdza zawartą w raporcie brytyjskiego Centrum Handlu Detalicznego tezę, że w 2012 roku Polska była rynkiem o najwyższej w obszarze e-commerce dynamice wzrostu w całej Unii Europejskiej.

Kulinarne dziedzictwo

Największy udział w sprzedaży Nestlé w Polsce stanowią produkty spod znaku WINIARY. Szerokie portfolio tej kulinarnej marki składa się m.in z zup, sosów, bulionów i przypraw. Najważniejsze ogniwo tego biznesu to od wielu lat niezmienny lider rynku majonezów – Majonez Dekoracyjny WINIARY.

Jednymi z najpopularniejszych produktów WINAIRY są oparte na tradycyjnych przepisach zupy. Co miesiąc Polacy zjadają ich prawie 34 miliony porcji. Prym w tej kategorii produktów wiodą Barszcz Czerwony oraz Żurek.

Wykorzystując bardzo silną rozpoznawalność marki oraz zaufanie jakim darzą ją konsumenci, od 3 lat Nestlé realizuje ogólnopolski projekt mający na celu wytworzenie u nastolatków pozytywnych nawyków żywieniowych..

The ‘Program „Żyj Smacznie i Zdrowo”’ stworzono w celu szerzenia wiedzy na temat tego jak podejmować właściwe wybory konsumenckie czytając etykiety kupowanych produktów, jak przygotowywać zdrowe i pożywne posiłki, a także promowania spożywania posiłków w gronie rodzinnym unikając marnowania żywności.

Do tej pory projekt objął zasięgiem ponad jedną czwartą wszystkich gimnazjów w Polsce docierając do ponad 200000 uczniów od początku swojego istnienia.

Zbilansowana dieta

W ramach strategii NHW, Nestlé stworzyło na mobilne platformy Android oraz iOS aplikację mobilną zachęcającą konsumentów do zadbania o to, aby ich dieta była odpowiednio zbilansowana.

NHW (Nutrition, Health, Wellness) to strategia odpowiedzialnego biznesu firmy Nestlé, w imię której zobowiązuje się ona produkować wysokiej jakości produkty, będąc jednocześnie wiarygodnym partnerem w żywieniu oraz dbałości o zdrowie i dobre samopoczucie konsumentów.

„Posiłkomierz” podczas krótkiego kwestionariusza gromadzi informacje na temat nawyków żywieniowych konsumenta, określając typ charakteryzujący sposób jego odżywiania.

Każdego dnia aplikacja przypomina użytkownikowi o spożywaniu posiłków o określonych porach, a trzy razy dziennie wysyła mu wskazówki żywieniowe, np. jak wprowadzić do swojej diety niezbędną do prawidłowej pracy przewodu pokarmowego ilość błonnika.

Nestlé w Polsce

Nestlé rozpoczęło działalność gospodarczą w Polsce w 1993 roku.

W 1994 firma zakupiła spółkę Goplana. W 1995 roku kupiła największą polską firmę kulinarną – Winiary.

Dziś Nestlé posiada w całej Polsce 9 fabryk produkując w nich prawie całe portfolio swoich produktów począwszy od słodyczy przez lody, wyroby kulinarne i płatki śniadaniowe po wodę mineralną.

W roku 2012 sprzedaż Nestlé w Polsce wyniosła prawie 3,5 miliarda złotych sprzedaży.