1939-1947


II wojna światowa


Wybuch II wojny światowej w 1939 roku wpływa na praktycznie każdy rynek, ale Nestlé & Anglo-Swiss kontynuuje pracę w trudnych warunkach, zaopatrując zarówno cywili jak i siły zbrojne. W 1947 roku firma dodaje do swojego asortymentu zupy i przyprawy Maggi oraz przyjmuje nazwę Nestlé Alimentana.


1939


Obawiając się, że Państwa Osi mogą zająć Szwajcarię, Nestlé & Anglo-Swiss przenosi niektórych swoich menedżerów do nowej siedziby w Stamford w USA, która w czasie wojny działa jako druga centrala firmy. Walki w Europie uniemożliwiają Nestlé eksport mleka stamtąd, więc Afrykę i Azję firma zaopatruje z USA i Australii. Rozszerza też produkcję w Ameryce Łacińskiej.


1942-1945


Druga wojna światowa początkowo spowolniła sprzedaż Nescafé, ale wkrótce wartość sprzedaży wzrosła mimo trwającego konfliktu. Po przystąpieniu USA do wojny, marki Nestlé szybko zyskały popularność wśród amerykańskich żołnierzy. Pod koniec wojny, Nescafé zostało również włączone w dostawy pomocowe w Japonii i Europie. Pod koniec lat 40. XX wieku powstała nowa marka – Nestea.


1947


Nestlé & Anglo-Swiss łączy się ze szwajcarską firmą Alimentana, która produkuje zupy, buliony i przyprawy Maggi, i zmienia nazwę na Nestlé Alimentana. Historia Alimentana sięga 1884 roku, kiedy to Julius Maggi opracował bogate w białko suche zupy w celu rozwiązywania problemu niedożywienia.