1948-1959


Większa wygoda konsumentów

Okres powojenny charakteryzował rosnący dobrobyt społeczeństw. Ludzie w Stanach Zjednoczonych i Europie zaczęli wydawać pieniądze na maszyny, które czynią życie łatwiejszym, takie jak lodówki i zamrażarki. W branży spożywczej na znaczeniu zyskały wygodne produkty, umożliwiające szybkie i proste przyrządzanie potraw, a Nestlé Alimentana odpowiedziała na te potrzeby dzięki nowym produktom, takim jak Nesquik i Maggi.


1948


W USA Nestlé Alimentana wprowadza na rynek herbatę rozpuszczalną – Nestea, która jest wytwarzana przy użyciu tej samej metody, co kawa rozpuszczalna Nescafé i może być podawana zarówno na ciepło, jak i na zimno. Podobnie jak Nesquik – napój napój o smaku kakao, który łatwo rozpuszcza się w ciepłym lub zimnym mleku – zainagurowany w Stanach Zjednoczonych, szybko stał się bestsellerem.


1954


Płatki śniadaniowe dla niemowląt Nestlé dostępne na rynku jako produkt w proszku od roku 1948 zostają przemianowane na Cerelac. Postać proszku przybiera także przyprawa Maggi o nazwie Fondor początkowo sprzedawana jako kostka bulionu. Dzięki nowej odsłonie w formie dogodnej wytrząsarki, może być używana jako przyprawa w kuchni, ale także na stole w jadalni.


1957


Pod marką Maggi powstaje ravioli w puszkach. Jego ogromny sukces skłania Nestlé do stworzenia szerszej oferty gotowych dań w puszkach. Dania w puszkach stają się nowym segmentem wzrostu.