1960-1980


Od mrożonek do farmaceutyków

Akwizycje umożliwiły Nestlé wejście do szybko rozwijających się nowych kategorii, takich jak na przykład mrożonki, oraz rozszerzenie działalności w swoich tradycyjnych obszarach: mleka, kawy i produktów spożywczych w puszkach. W latach 70-tych firma dywersyfikuje swoją produkcję i wchodzi w kategorie farmaceutyków i kosmetyków. Zaczyna przyciągać krytykę ze strony grup aktywistów, które zarzucają jej, że marketing żywności dla niemowląt jest nieetyczny. Później Nestlé staje się jedną z pierwszych firm, które stosują kod WHO do substytutów mleka matki w całej swojej działalności.


1960


Wraz ze wzrostem liczby gospodarstw domowych kupujących zamrażarki, popyt na lody rośnie. Aby wykorzystać ten wzrost, Nestlé nabywa niemieckiego producenta Jopa i francuską wytwórnię Heudebert-Gervais, a także dodaje do portfolio szwajcarską markę Frisco w 1962 roku. Firma nabywa też producenta żywności w puszkach Wielkiej Brytanii – Crosse & Blackwell.


1962


Nestlé nabywa Findus – markę żywności mrożonej od szwedzkiego producenta Marabou i wprowadza ją na międzynarodowy rynek. Findus to jedna z pierwszych firm sprzedających mrożonki w Europie od 1945 roku.


1968


Schłodzone produkty mleczne są coraz bardziej popularne, Nestlé nabywa francuską firmę produkującą jogurty – Chambourcy. Na początku lat 70-tych ta ostatnia tworzy jogurty Sveltesse, skierowane do konsumentów dbających o zdrowie i dobrą figurę.


1969


Nestlé wchodzi w kategorię wód mineralnych poprzez zakup udziałów we francuskiej marce wody Vittel.


1973


Aby wzmocnić swoje portfolio żywności mrożonej i w puszkach na rynkach anglosaskich, Nestlé przejmuje amerykańskiego producenta mrożonek – Stouffer Corporation oraz producenta żywności w puszkach – McNeill & Libby Libby w 1976 roku.


1974


Po raz pierwszy, Nestlé wychodzi poza żywność i napoje, stając się mniejszościowym udziałowcem globalnej firmy kosmetycznej L'Oréal.


1977


Przemianowana na Nestlé SA spółka kontynuuje strategię dywersyfikacji, kupując amerykańską firmę produkującą wyroby farmaceutyczne i okulistyczne – Alcon Laboratories. Spadające wskaźniki karmienia piersią prowadzą kilku aktywistów do kwestionowania strategii marketingowych firm działających w segmencie żywności dla dzieci i niemowląt, w tym Nestlé. W 1977 roku wzywają ludzi do bojkotu produktów Nestlé.