1981-2005


Ku Żywieniu, Zdrowiu i Dobremu Samopoczuciu

Po latach wzrostu Nestlé rezygnuje z nierentownych marek i promuje te, które spełniają oczekiwania coraz bardziej świadomych konsumentów w zakresie zdrowia, zgodnie z nową dewizą "Żywienia, Zdrowia i Dobrego Samopoczucia". Firma rozwija się w Stanach Zjednoczonych, Europie Wschodniej i Azji, a celem jest pozycja światowego lidera w kategorii wody, lodów i żywności dla zwierząt.


1981


Mrożone posiłki Stouffer’s Lean Cuisine stworzone w oparciu o niską zawartość tłuszczu i niskokaloryczność i marka odnotowała imponującą sprzedaż. Nestlé i L'Oreal tworzą Galdermę jako spółkę joint venture aktywną w obszarze dermatologii. WHA przyjmuje wytyczne WHO na substytuty mleka matki, a Nestlé jest jedną z pierwszych firm, które opracowują politykę w oparciu o nie i stosują je w całej swojej działalności.


1985


Poprzez nabycie działającej w USA Carnation Company za 3 mld USD, Nestlé dodaje do swojego portfolio marki Carnation i Coffee-Mate. Wchodzi też na rynek karmy dla zwierząt poprzez kupno marki Friskies.


1986


Historia Nespresso zaczyna się od prostej idei: umożliwić każdemu stworzenie doskonałej kawy, jakiej nie powstydziłby się wykwalifikowany barrista.


1988


Nestlé nabywa brytyjską firmę cukierniczą Rowntree Mackintosh, dodając do swojego portfolio marki takie jak: KitKat, After Eight i Smarties. Firma nabywa również włoską grupę Buitoni-Perugina produkującą makarony, sosy i wyroby cukiernicze.


1991


Nestlé tworzy joint venture z General Mills, Cereal Partners Worldwide, do produkcji i globalnej sprzedaży płatków śniadaniowych. Kolejne joint venture firma tworzy także z The Coca-Cola Company, dając w ten sposób początek Beverage Partners Worldwide – globalnemu partnerstwu producentów napojów, dzięki temu rozpoczyna się produkcja i sprzedaż marek takich jak Nestea.


1992


Poprzez nabycie francuskiej Grupy Perrier, Nestlé rozwija swoją pozycję w kategorii wód mineralnych. W 1993 roku jako oddzielna działalność w kategorii wód, powstaje Nestlé Sources Internationales, w 2002 roku przemianowana na Nestlé Waters.


1997


Nowy prezes Peter Brabeck-Letmathe widzi potencjał wzrostu w spersonalizowanym żywieniu. Nestlé wysuwa sie na pozycję lidera w "Żywieniu, Zdrowiu i Dobrym Samopoczuciu".


1998


Nestlé kupuje włoski biznes wody mineralnej Sanpellegrino Group. W krajach rozwijających się powstaje Nestlé Pure Life, aby zapewnić czyste i zdrowe zasoby wody pitnej, a dwa lata później w Europie powstaje marka Aquarel.


2000


Powstaje Inicjatywa Nestlé na rzecz Zrównoważonego Rolnictwa w celu promocji wspólpracy z lokalnymi rolnikami (ang. The Sustainable Agricultural Intiative Nestlé, SAIN). Jej celem jest poprawa standardu życia rolników i zapewnienie stabilnych dostaw surowców.


2001


Nestlé nabywa amerykański biznes karm dla zwierząt domowych Ralston Purina i łączy go z Nestlé Friskies Petcare w celu stworzenia Nestlé Purina PetCare – nowego lidera na rynku opieki nad zwierzętami.


2002


Po rozszerzeniu w 1990 roku działalności w kategorii lodów, Nestlé nabywa prawa licencyjne do marki premium Häagen-Dazs w USA i Kanadzie, oraz kupuje Mövenpick oraz Dreyer’s Grand Ice Cream w 2003 roku. Nabywa również mrożonki Chef America za 2,6 mld USD.