Polityka Poufności

Data wejścia w życie październik 2015.
Nestle Polska S. A.(„Nestlé”) stawia sobie za cel zabezpieczenie Twojej prywatności oraz zapewnienie, że nadal będziesz miał zaufanie do Nestlé, jeżeli chodzi o Twoje dane osobowe. Podczas interakcji z nami, możesz dzielić się z nami swoimi danymi osobowymi, co pozwala nam na identyfikację Ciebie jako konkretnej osoby (np. imię i nazwisko, e-mail, adres, numer telefonu). Informacje te stanowią dane osobowe.
Niniejsza polityka („Polityka Prywatności”) określa:

  • Zakres i akceptację Powiadomienia o Prywatności
  • Dane osobowe gromadzone przez Nestlé
  • Dane osobowe dzieci
  • Dlaczego Nestlé gromadzi i jak wykorzystuje dane osobowe
  • Dzielenie się danymi osobowymi przez Nestlé
  • Twoje prawa
  • [Pliki cookies oraz inne technologie]
  • Bezpieczeństwo i zachowanie danych
  • Jak skontaktować się z nami

Zakres i akceptacja niniejszego Powiadomienia o Prywatności
Niniejsza Polityka Prywatności ma zastosowanie do danych osobowych, jakie gromadzimy na Twój temat w celu przekazania Ci informacji o naszych produktach i świadczenia usług, jakie oferujemy.
Korzystając ze Stron Nestlé (zgodnie z definicją zawartą poniżej) lub przekazując nam dane osobowe, akceptujesz praktyki opisane w niniejszej Polityce Prywatności. Jeżeli nie zgadzasz się z niniejszą Polityką Prywatności, prosimy o nieużywanie Stron Nestlé (zgodnie z definicją zawartą poniżej) i nieprzekazywanie nam danych osobowych. W określonych przypadkach, będziemy udzielać Ci ponownie określonych informacji dotyczących ochrony prywatności lub prosić Cię o określony zgody, bezpośrednio w miejscu i w momencie, w których podajesz nam swoje dane osobowe lub wchodzisz z nami w interakcje.
Nestlé zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w niniejszym dokumencie w każdym czasie. Zachęcamy do regularnej analizy treści niniejszej Polityki Prywatności w celu upewnienia się, że jesteś świadomy wszystkich zmian i informacji na temat ewentualnych sposobów wykorzystywania twoich danych osobowych.
Dane gromadzone przez Nestlé
Nestlé może gromadzić dane osobowe na Twój temat z szeregu źródeł, m.in:
Za pośrednictwem interakcji online i interakcji elektronicznych z Tobą, w tym poprzez strony internetowe Nestlé, aplikacje mobilne, programy wiadomości tekstowych lub strony bądź aplikacje Nestlé w sieciach społecznościowych osób trzecich (np. Facebook) (Strony Nestlé);
Za pośrednictwem interakcji off-line z Tobą, w tym poprzez kampanie bezpośredniego marketingu, drukowane karty rejestracyjne, udział w konkursach i kontakty przez serwisy obsługi konsumenta Nestlé; oraz
Za pośrednictwem Waszych interakcji z docelowymi treściami online (np. Reklamami), jakie Nestlé lub usługodawcy działający w naszym imieniu dostarczają Ci przez strony internetowe lub aplikacje osób trzecich.
Dane przekazywane przez Ciebie bezpośrednio do nas
Są to dane, jakie przekazujesz do nas za swoją zgodą, w konkretnym celu, w tym:

  • Osobiste informacje kontaktowe, w tym wszelkie informacje pozwalające Nestlé na osobiste kontaktowanie się z Tobą (np. Imię i nazwisko, adres domowy lub adres e-mail, a także numer telefonu);
  • Informacje demograficzne, w tym data urodzenia, wiek, płeć, lokalizacja (np. kod pocztowy, miejscowość i państwo oraz geo-lokalizacja), ulubione produkty, hobby, zainteresowania oraz informacje na temat gospodarstwa domowego i stylu życia;
  • Informacje na temat płatności, w tym płatności w celu dokonania zakupów (np. Numer karty kredytowej, data wygaśnięcia, adres na fakturze);
  • Informacje na temat loginu do rachunku, łącznie z wszelkimi informacjami, jakie są wymagane w celu założenia przez ciebie rachunku użytkownika w Nestlé (np. login/e-mail, nazwa użytkownika, hasło i pytanie zabezpieczające z odpowiedzią);
  • Informacje zwrotne od konsumenta, łącznie z informacjami, jakimi dzielisz się z Nestlé na temat swoich doświadczeń korzystania z produktów i usług Nestlé (np. Twoje komentarze i sugestie, preferencje oraz inne informacje zwrotne dotyczące produktów Nestlé); oraz
  • Treści generowane przez konsumenta, łącznie z wszelkimi treściami (np. zdjęcia, filmy i osobiste historie), jakie tworzysz, a następnie udostępniasz Nestlé (i być może również innym) umieszczając je na Stronie Nestlé.

Dane gromadzone przez nas podczas twoich interakcji ze Stronami Nestlé
Wykorzystujemy pliki cookies oraz inne technologie śledzenia, które gromadzą pewnego rodzaju informacje, podczas Twojej interakcji ze Stronami Nestlé. Zapoznaj się z nasza Polityką Cookies w celu uzyskania informacji na temat tych technologii oraz Twoich praw z nimi związanych. http://www.nestle.pl/pl/info/polityka-nestl%C3%A9-dotycz%C4%85ca-cookies
Dane gromadzone z innych źródeł
Możemy gromadzić informacje na Twój temat z innych zgodnych z prawem źródeł, w celu przekazywania Ci informacji o naszych produktach i świadczenia usług. Źródła takie obejmują np. urządzenia osób trzecich służące do gromadzenia danych, partnerów promocyjnych Nestlé, źródła publiczne i strony portali społecznościowych osób trzecich. Informacje te mogą obejmować:

  • osobiste dane kontaktowe; oraz
  • wszelkie dane osobowe stanowiące element twojego profilu na stronach portali społecznościowych osób trzecich (np. Facebook), jakie pozwalasz danemu portalowi społecznościowemu nam udostępniać (np. imię i nazwisko, adres e-mail, płeć, datę urodzin, miejscowość, zdjęcie profilowe, nr identyfikacyjny użytkownika,). Możesz dowiedzieć się więcej na temat danych, jakie możemy uzyskać na Twój temat odwiedzając odpowiednie strony na portalach społecznościowych osób trzecich.
  • Możemy również pozyskiwać dane osobowe o poszczególnych osobach, kiedy nabywamy inne spółki.

Dane osobowe dzieci
Nestlé świadomie nie pozyskuje ani nie gromadzi danych osobowych dzieci w wieku poniżej 13 lat. Jeżeli Nestlé odkryje, że przypadkowo zgromadziło dane osobowe od dzieci w wieku poniżej 13 lat, usunie dane osobowe takiego dziecka ze swoich rejestrów tak szybko, jak to będzie możliwe. Nestlé może jednak gromadzić dane osobowe o dzieciach poniżej 13 roku życia bezpośrednio od rodziców lub opiekunów, a zatem za ich wyraźną zgodą.
Dlaczego Nestlé gromadzi i jak wykorzystuje dane osobowe
Nestlé gromadzi i wykorzystuje dane osobowe wyłącznie w zakresie, w jakim jest to niezbędne do celów, dla których dane te zostały pozyskane. Nestlé może wykorzystywać Twoje dane osobowe dla niektórych lub wszystkich z następujących celów:

  • Zamówienia - w celu przetwarzania i wysyłki twoich zamówień, a także informowania Cię o statusie twoich zamówień. Proszę zauważyć, że jest wiele stron internetowych z e-sklepami, które sprzedają produkty Nestlé, lecz nie są kontrolowane ani prowadzone przez Nestlé. Zalecamy, abyś zapoznał się z ich polityką, łącznie z polityką dotyczącą prywatności, przed dokonaniem zakupu na tych stronach internetowych.
  • Prowadzenie konta - w celu tworzenia i prowadzenia Twoich kont u nas, łącznie z administracją wszelkich programów lojalnościowych lub programów nagród dla konsumentów, jakie są powiązane z Twoim kontem.
  • Obsługa klienta - w celu zapewnienia Ci obsługi klienta, łącznie z reagowaniem na twoje zapytania, skargi i ogólne informacje zwrotne dotyczące naszych produktów. Obsługa klienta może być zapewniona za pośrednictwem różnych form komunikacji, łącznie z mailem, pocztą tradycyjną, telefonicznie i w formie czatu online.
  • Zaangażowanie konsumenta - w celu bardziej aktywnego zaangażowania Ciebie w nasze produkty i usługi. Może to obejmować wykorzystanie lub publikację treści generowanych przez konsumenta.
  • Personalizacja – w zakresie w jakim udzielisz nam odpowiedniej zgody lub w zakresie w jakim pozwalają nam na to przepisy prawa, Nestlé może połączyć dane osobowe na Twój temat, zgromadzone z jednego źródła (np. ze strony internetowej) z danymi gromadzonymi z innego źródła (np. z eventu odbywającego się offline). To zapewnia Nestlé bardziej kompletny obraz Twojej osoby jako konsumenta, co z kolei pozwala Nestlé na lepszą i bardziej spersonalizowaną obsługę Twojej osoby, w tym w odniesieniu do następujących elementów:
  • Strony internetowe - w celu polepszenia i spersonalizowania Twojego doświadczenia na stronach internetowych, przy wykorzystaniu danych takich jak informacje o logowaniu się do konta, techniczne informacje o komputerze oraz/lub informacje o dotychczasowym korzystaniu ze stron internetowych;
  • Produkty - w celu ulepszenia produktów Nestlé, dopasowania ich do Twoich potrzeb oraz opracowania nowych koncepcji produktów. Obejmuje to wykorzystanie informacji demograficznych, informacji o profilach konsumentów oraz informacji zwrotnych od konsumentów; oraz
  • Reklama w oparciu o zainteresowania - w celu przekazywania Ci reklam dostosowanych do twoich zainteresowań. Jedną z metod, w jakie Nestlé do tego dokonuje, jest dopasowywanie działań lub informacji gromadzonych na Stronach Nestlé z danymi gromadzonymi na Twój temat na stronach osób trzecich (tzw. dopasowywanie danych). Rego typu reklama jest również znana jako „reklama behawioralna online” lub „ukierunkowana reklama”. Takiej personalizacji dokonuje się zwykle za pośrednictwem plików cookies lub podobnych technologii.
  • Komunikacja marketingowa - w celu przekazania Ci komunikacji marketingowej, jeżeli dokonałeś wyboru otrzymywania takiej komunikacji lub jeśli pozwalają nam na to przepisy prawa (łącznie z informacjami na temat Nestlé, jego produktów i usług, konkursów i promocji). Komunikacja ta może być przekazywana drogą elektroniczną (np. SMSem, mailem i reklamą online), a także pocztą tradycyjną.

Jeżeli zgodzisz się na otrzymywanie SMSów, będzie obowiązywała cię polityka Twojego dostawcy usług  telekomunikacyjnych dotycząca otrzymywania SMSów, co może pociągać za sobą pewne opłaty.

  • Funkcje społecznościowe – w celu zaoferowania Ci szeregu funkcji społecznościowych, w tym:

Funkcji społecznościowych stron internetowych na Stronie Nestlé

  • Kiedy wchodzisz na Stronę Nestlé oferującą funkcje społecznościowe i umieszczasz lub udostępniasz przepisy, zdjęcia, filmy, elementy graficzne lub inne treści, Nestlé może wykorzystywać i prezentować dane osobowe, jakie udostępniasz na tych stronach.

Tzw. funkcje „wirusowe” stron internetowych
Nestlé może wykorzystywać Twoje dane osobowe, by oferować Ci funkcje wirusowe stron internetowych, takie jak programy typu „powiedz przyjacielowi”, gdzie możesz dzielić się pewnymi wiadomościami, informacjami o produktach, promocjami lub innymi treściami z rodziną i przyjaciółmi.
Zwykle wymaga to gromadzenia i wykorzystywania osobistych danych kontaktowych (np. imion, nazwisk i adresów mailowych), żeby wybrane jednorazowe komunikaty/treści mogły być dostarczone do ich odbiorców.
Sieci społecznościowe osób trzecich

  • Ta sytuacja dotyczy informacji, które są częścią Twojego profilu w zewnętrznym portalu społecznościowym (takim jak np. Facebook), na których udostępnienie nam przez ten portal społecznościowy udzieliłeś zgody. Przykładem mogą być Twoje podstawowe informacje profilowe, takie jak Twoje imię i nazwisko, adres e mail, pleć , data urodzin, miasto zamieszkania, zdjęcie, bądź też inne informacje lub Twoje aktywności profilowe, co do których zgodziłeś się, aby portal społecznościowy udostępnił je administratorem zewnętrznych aplikacji. Na przykład, jeśli udzieliłeś nam jako administratorom aplikacji w portalu Facebook odpowiedniej zgody, możemy otrzymywać informacje pochodzące z Twojego profilu na tym portalu, w sytuacji gdy ściągasz lub wchodzisz w interakcję z aplikacją Nestle na Facebooku, lub za każdym razem gdy używasz tzw. „wtyczki” portalu społecznościowego zintegrowanego ze stroną internetową Nestle (np. Facebook Connect). Aby dowiedzieć się więcej na temat tego, w jaki sposób informacje lub dane zawarte w Twoim profilu na zewnętrznym portalu społecznościowym mogą być uzyskiwane przez Nestle (lub innych twórców aplikacji w portalach społecznościowych), prosimy o odwiedzenie strony odpowiedniego portalu społecznościowego. Jeśli wybierasz opcję logowania się do konta, które posiadasz na naszej stronie internetowej, z wykorzystaniem Twojego profilu z portalu społecznościowego, to w przypadku gdy udzieliłeś nam zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w celach marketingowych, możemy w celach reklamowych porównywać twoje dane osobowe, których nam udzieliłeś z danymi, które posiada portal społecznościowy.

Pozostałe określone cele
Możemy wykorzystywać Wasze dane osobowe do innych określonych celów, łącznie z prowadzeniem codziennej działalności i zapewnieniem bezpieczeństwa Stronom Nestlé, w celu prowadzenia badań o charakterze demograficznym, a także w celu kontaktowania się z Tobą w celu prowadzenia badań wśród konsumentów.
Dzielenie się danymi osobowymi przez Nestlé
Nestlé nie przekazuje Twoich danych osobowych żadnym osobom trzecim, które zamierzają wykorzystywać je w celach bezpośredniego marketingu, chyba że wyrazisz wyraźną zgodę w tym zakresie.
Nestlé może udostępniać Twoje dane osobowe osobom trzecim w innych celach, jednak wyłącznie w następujących okolicznościach:
Podmioty powiązane
Nestlé może przekazać twoje dane osobowe swoim podmiotom powiązanym lub spółkom powiązanym w legalnych celach biznesowych.
Usługodawcy
Nestlé może zaangażować usługodawców, agentów lub wykonawców do świadczenia usług w jego imieniu, w tym do administrowania Stronami Nestlé i udostępnianymi Ci usług. Takie osoby trzecie mogą z upoważnienia Nestle uzyskać dostęp lub w inny sposób przetwarzać Twoje dane osobowe w trakcie świadczenia tych usług.
Nestlé na podstawie pisemnej umowy wymaga, aby takie osoby trzecie, które mogą mieć siedzibę poza terytorium kraju, z którego uzyskujesz dostęp do Strony Nestlé lub usług, przestrzegały wszystkich obowiązujących praw o ochronie danych osobowych oraz wymogów bezpieczeństwa dotyczących Twoich danych osobowych.
Partnerzy i wspólne promocje
Nestlé może realizować wspólne lub wspólnie sponsorowane programy lub promocje z innymi spółkami oraz, przy Twoim zaangażowaniu w takie działania i za Twoją zgodą jeśli jest wymagana, gromadzić i wykorzystywać Twoje dane osobowe.
Twoje dane osobowe będą udostępniane innym spółkom tylko wówczas, gdy wyrazisz zgodę na otrzymywanie informacji bezpośrednio od tych spółek. Nestlé zachęca Cię do zapoznania się z treścią powiadomienia o prywatności wszelkich takich spółek, zanim udostępnisz swoje dane osobowe. Jeżeli nie chcesz, aby Twoje dane osobowe były gromadzone lub udostępniane spółkom innym niż Nestlé, możesz zawsze zrezygnować z uczestniczenia w danej aktywności. Jeżeli wyrazisz zgodę na otrzymywanie komunikacji bezpośrednio od takiej spółki, musisz pamiętać, że zawsze masz prawo do rezygnacji, a aby złożyć taką rezygnację, będziesz musiał skontaktować się bezpośrednio z tą spółką.
Wymagania prawne i przeniesienie działalności
Nestlé może ujawnić Twoje dane osobowe, jeżeli zostanie do tego zobowiązane na mocy prawa lub też w sytuacji, gdy takie ujawnienie, według oceny Nestlé dokonanej w dobrej wierze, jest niezbędne dla zastosowania się do procesów prawnych lub odpowiedzi na wszelkie roszczenia.
W przypadku pełnej lub częściowej fuzji lub nabycia całości lub części Nestlé przez inną spółkę, spółka nabywająca uzyska dostęp do informacji przechowywanych przez daną działalność Nestlé, a to może obejmować również dane osobowe.

Twoje prawa
Prawo do rezygnacji z otrzymywania komunikacji marketingowej
Masz prawo zrezygnować z otrzymywania komunikacji marketingowej Nestlé i możesz złożyć taką rezygnację poprzez:
zastosowanie się do udostępnianych Ci wskazówek dotyczących rezygnacji z danej komunikacji marketingowej;
jeżeli posiadasz konto na stronach Nestlé, możesz mieć opcję zmiany swoich preferencji zgody/rezygnacji w odpowiedniej sekcji edytowania ustawień konta; lub
skontaktowanie się z nami.
Pragniemy zauważyć, że nawet jeżeli zrezygnujesz z otrzymywania komunikacji marketingowej, możesz nadal otrzymywać od Nestlé komunikaty administracyjne, takie jak potwierdzenia zamówień  i powiadomienia o działalności na Twoim koncie (np. potwierdzenia z konta, zmiany hasła, itd.).
Dostęp i zmiana
Masz prawo zażądać dostępu do Twoich danych osobowych. Możesz w każdym czasie przesłać nam wniosek o uzyskanie dostępu.
Masz również prawo zażądać, aby Nestlé dokonało korekty wszelkich niezgodności w Twoich danych osobowych. Jeżeli posiadasz konto na stronach  Nestlé dla, można tego dokonać za pośrednictwem odpowiedniej sekcji „twoje konto” lub „twój profil” na Stronie Nestlé (o ile jest to dostępne). W innym przypadku, możesz przesłać nam wniosek o zmianę twoich danych.
Bezpieczeństwo i zachowanie danych
Bezpieczeństwo danych

  • W celu zachowania bezpieczeństwa Twoich danych osobowych, Nestlé wdrożyło szereg środków bezpieczeństwa, między innymi: 
  • Bezpieczne środowisko operacyjne - Nestlé przechowuje Twoje dane w bezpiecznym środowisku operacyjnym dostępnym wyłącznie dla pracowników, agentów i wykonawców Nestlé w zakresie, w jakim jest to dla nich niezbędne. Nestlé przestrzega również standardów powszechnie przyjętych w branży pod tym względem.
  • Kodowanie informacji związanych z płatnościami - Nestlé wykorzystuje obowiązujące w branży standardy w celu kodowania mającego na celu ochronę wrażliwych informacji finansowych, takich jak informacje na temat kart kredytowych przesyłane przez Internet (np. Podczas dokonywania płatności za pośrednictwem sklepów online Nestlé).
  • Potwierdzenie tożsamości przed uzyskaniem dostępu do konta - Nestlé wymaga od swoich zarejestrowanych konsumentów, by zweryfikowali swoją tożsamość (np. Login i hasło), zanim mogą uzyskać dostęp lub wprowadzić zmiany w koncie. Ma to na celu zapobieganie nieupoważnionemu dostępowi.

Prosimy zauważyć, że ochrona ta nie ma zastosowania do informacji, jakie postanowisz udostępnić publicznie, np. na społecznościowych stronach internetowych.
Przechowywanie danych
Nestlé przechowuje Twoje dane tylko tak długo, jak jest to niezbędne dla określonych celów, uwzględniając również naszą potrzebę udzielenia odpowiedzi na zapytania i reklamacje lub rozstrzygnięcia problemów, zapewnienia ulepszonych i nowych usług, a także zastosowania się do obowiązujących przepisów  prawa.
To oznacza, że możemy przechowywać Twoje dane osobowe przez uzasadniony czas od Twojej ostatniej interakcji z nami. Kiedy zgromadzone przez nas dane osobowe przestaną być potrzebne, dokonamy ich zniszczenia lub usunięcia w bezpieczny sposób.
Skontaktuj się z nami
Nestlé występuje w charakterze administratora danych osobowych w odniesieniu do danych osobowych, które przetwarza w ramach niniejszej Polityki Prywatności. Jeżeli masz jakiekolwiek pytania lub uwagi dotyczące niniejszej Polityki Prywatności lub praktyki Nestlé dotyczącej przetwarzania danych osobowych, prosimy o kontakt:

  • Telefon do Serwisu Konsumenta: 800 174 902
  • E-mail: cs@pl.nestle.pl
  • Adres: Nestlé Polska S. A. , Szturmowa 2, 02 – 678 Warszawa.
  • UWAGA: Z dniem 01.01.2016 r. Nestlé Polska S.A. zmienia adres na: ul. Domaniewska 32, 00-950 Warszawa
  •  lub Serwis Konsumenta Nestlé, ul. Łódzka 153, 62 – 800 Kalisz

Copyright © listopada 2014 Nestlé