Stanowisko Nestlé Polska dotyczące informacji o produkcie Nestlé Kaszka mleczno-ryżowa banan zamieszczonej w mediach w dniu 23/01/2013 - Aktualizacja

Lista Informacji PrasowychWarszawa,sty 24, 2013

Aktualizacja 25.01.2013 godz. 11.00

Z zadowoleniem przyjęliśmy informację z Sanepidu, iż nie znaleziono w badanej kaszce żadnego ciała pochodzenia zwierzęcego.

W pełni rozumiemy zaniepokojenie rodziców dotyczące bezpieczeństwa produktu, który skierowany jest do naszych najmłodszych konsumentów.

Bardzo żałujemy, że zaniepokojona mama nie zdecydowała się na bezpośredni kontakt z naszą firmą w celu wyjaśnienia sprawy. Pozwoliłoby to nam szybciej rozwiać wszelkie obiekcje nie narażając jej i innych rodziców na stres. Sposób w jaki mama podzieliła się zastrzeżeniami co do produktu bez uprzedniego upewnienia się co do zasadności oskarżeń, budzi wątpliwości szerokiej społeczności.

Zapewniamy, że wszelkie zgłaszane sygnały dotyczące produktów Nestlé traktujemy z wyjątkową powagą i troską. Ich bezpieczeństwo i jakość są dla nas bowiem sprawą najwyższej wagi. Nadal w pełni współpracujemy z władzami sanitarnymi w celu jednoznacznego ustalenia czy obiekt jest ciałem obcym, czy jest to zbrylony produkt. Będziemy na bieżąco informować o postępie w wyjaśnianiu sprawy.

Zapewniamy, że w procesie produkcji wszystkich naszych wyrobów stosujemy rygorystyczne normy w zakresie prawa żywnościowego – zarówno krajowe, jak i określane przez prawodawstwo Unii Europejskiej – opracowane z myślą o niemowlętach i małych dzieciach.

Chętnie odpowiemy także na wszelkie Państwa dodatkowe pytania za pośrednictwem Centrum Informacji dla Rodziców, tel. 801 333 000. Zachęcamy również, by po aktualne informacje dotyczące oferowanych przez nas wyrobów i ich bezpieczeństwa sięgać na nasze oficjalne strony internetowe: www.nestle.pl; www.zdrowystartwprzyszlosc.pl; www.dziecko.nestle.pl.


Aktualizacja godz. 14:30

Konsumentka zdecydowała się dziś po południu dostarczyć produkt do władz sanitarnych.

Po wstępnych oględzinach produktu Sanepid potwierdza, że obiekt znaleziony w kaszce nie jest pochodzenia zwierzęcego. W celu ustalenia czy obiekt jest ciałem obcym, czy stanowi zbrylony produkt, Sanepid będzie prowadził dalsze badania.

Dziennik Wschodni nakręcił bezpośrednią relację z przeprowadzonej pierwszej analizy produktu przez Sanepid:
link do filmu

Zaufanie konsumentów oraz najwyższa jakość i bezpieczeństwo naszych produktów jest dla nas najważniejsze. Będziemy na bieżąco informować o postępie w wyjaśnianiu sprawy.

Godz. 13:00

W dniu wczorajszym zostaliśmy poinformowani o opublikowaniu zdjęć z naszym produktem.

Udało się nam nawiązać kontakt z Konsumentką, chociaż nie otrzymaliśmy od niej oficjalnego zgłoszenia o reklamacji produktu.  Staramy się pilnie wyjaśnić tę sprawę. Niestety do tej pory Konsumentka nie przekazała tego produktu ani nam,  ani jak wiemy władzom sanitarnym.

Dokładamy wszelkich starań by jednoznacznie wyjaśnić zaistniałą sytuację. W tym celu poinformowaliśmy również odpowiednie władze sanitarne, z którymi jesteśmy  w stałym kontakcie. 

Jak dotąd nie ma żadnych przesłanek, że ten incydent w jakikolwiek sposób może być powiązany z procesem produkcyjnym.


Tomasz Retmaniak

Country Business Manager
Nestlé Nutrition