Sort by
Sort by

Koncerny spożywcze określiły zobowiązania producentów w kwestii zdrowia konsumentów

Światowe koncerny spożywcze opracowały szereg inicjatyw mających na celu poprawę jakości życia konsumentów. 18 czerwca, pod patronatem organu branżowego Consumer Goods Forum, prezesi firm ogłosili cztery zobowiązania mające pomóc konsumentom w prowadzeniu zdrowego stylu życia.

Jedną z obietnic koncernów jest zaprzestanie reklamowania dzieciom poniżej 12 roku życia produktów, które nie spełniają naukowo opracowanych kryteriów żywieniowych lub nie są dostosowane do ogólnokrajowych i międzynarodowych wytycznych żywieniowych. Zobowiązanie to będzie wprowadzone w życie najpóźniej do  2018 roku.

Producenci podjęli już kroki w tej sprawie. Na przykład w Stanach Zjednoczonych w 2006 roku stworzona została samoregulacja - Children’s Food and Beverage Advertising Initiatuve, obejmująca wytyczne, dotyczące reklam jedzenia i picia dla dzieci. 18 firm, w tym największe korporacje dobrowolnie dołączyły do programu.

Członkowie Consumer Goods Forum zobowiązali się również do wprowadzenia spójnego oznakowania produktów i ujednolicenia informacji dla konsumentów do 2018 roku. Spójne znakowanie produktów  na różnych rynkach to kwestia wrażliwa i  problematyczna. Do tej pory jest jedynie częściowo wykorzystywane przez różne rynki, a  nierzadko krytykowane.

W 2013 r. w Wielkiej Brytanii wielu producentów żywności doszło do porozumienia dotyczącego oznaczania produktów na froncie opakowań, porozumienie nie zostało jednak podpisane m.in. przez Kellog, Mondelez International i Unilever.

Natomiast w Stanach Zjednoczonych producenci żywności opracowali system znakowania produktów Facts Up Front. Został on jednak mocno skrytykowany przez środowisko, dlatego też poproszono administrację Baracka Obamy o jego uregulowanie.

W lutym rząd Obamy opracował plan aktualizacji tabeli właściwości odżywczych umieszczanej na opakowaniach  produktów spożywczych sprzedawanych na terenie USA. Jak podaje Agencja ds. Żywności i Leków (Food and Drug Administration), będą one zawierać informacje o ilości cukrów dodanych i zaktualizowane dane odnośnie zalecanej porcji produktu.

Prezes Nestlé Paul Bulcke przyznał, że branża spożywcza była pod presją i musiała rozpocząć działania: To nie jest ten sam biznes, co kiedyś. Presja jest coraz większa ze wszystkich stron – powiedział na corocznym szczycie CGF w Paryżu. -  Musimy pokazać, że jesteśmy odpowiedzialni i umiemy odpowiadać na potrzeby konsumentów, lepiej niż kiedykolwiek.

Link do artykułu: http://www.just-food.com/news/food-groups-set-out-industry-wide-health-pledges_id127092