OIKOS i Nestlé Polska współpracują przy warsztatach „Students for innovative CSR”

Jun 14, 2012

We czwartek, 24 maja na zaproszenie Zrzeszenia Studentów OIKOS (Students for Sustainable Economics and Management) ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie Iwona Konstanty, koordynator budowy strategii CSR w Nestlé Polska S.A., opowiedziała studentom jak w praktyce stworzyć strategię odpowiedzialnego biznesu i skutecznie zarządzać nią w firmie.

Celem wykładu było nie tylko przedstawienie studentom jak skutecznie budować strategię odpowiedzialnego biznesu w firmie, ale również przekonanie ich, że to sposób prowadzenia biznesu i dotyczy całego łańcucha wartości od pozyskania surowca aż do sklepowej półki. Iwona podkreśliła również, że idea CSV- Creating Shared Value (Tworzenie Wspólnej Wartości) nie powinna być przez firmę postrzegana jako produkt, ale jako integralna część biznesu, wpływająca na wszystkie jego mechanizmy i decyzje.

Studenci byli ciekawi tego, jak model biznesowy jakim jest tworzenie wspólnej wartości wpływa na procesy wewnątrz firmy ale też zadawali pytania dotyczące sposobu komunikowania na zewnątrz.  Jak mówi jedna z uczestniczek warsztatów Adrianna Filipiak: „Na tym warsztacie wszyscy dowiedzieliśmy się czegoś nowego i wartościowego.”

Iwona Konstanty dużo uwagi poświęciła też pierwszemu Raportowi Tworzenia Wspólnej Wartości Nestlé w Polsce, wydanemu w marcu tego roku oraz opowiedziała nie tylko o procesie zbierania i weryfikacji danych, ale również o wyzwaniach raportowania na naszym rynku.