Nestlé for Healthier Kids

   

 

Do 2030 roku chcemy pomóc 50 milionom dzieci prowadzić zdrowsze życie

Obecnie ponad 2 miliardy ludzi na świecie cierpi na nadwagę lub otyłość, a 800 milionów jest niedożywionych.

Kontynuujemy działania w ramach Nestlé for Healthier Kids. To jest nasza globalna inicjatywa, ogłoszona w maju 2018 r. Łączy ona wszystkie nasze starania, których celem jest  wspieranie rodziców i opiekunów w wychowywaniu zdrowszych dzieci - od badań, poprzez rozwój produktów, od edukacji po innowacyjne żywienie. Naszą ambicją do 2030 roku jest pomóc 50 milionom dzieci prowadzić zdrowsze życie. 

 

Trzy obszary tematyczne programu

  • Wiedza żywieniowa: szukamy głębszego zrozumienia potrzeb żywieniowych dzieci, ich stylów życia i stanu zdrowia
  • Innowacje produktowe: aby zapewnić naszym markom zdrowszą ścieżkę rozwoju, podjęliśmy dalekosiężne zobowiązania w zakresie redukcji soli, cukrów i tłuszczów nasyconych oraz dodaliśmy zdrowe składniki, takie jak warzywa, ziarna bogate w błonnik i rośliny strączkowe
  • Nasze inicjatywy: dzięki naszym markom pomagamy rodzinom w kształtowaniu zdrowszych nawyków poprzez przejrzyste informacje, proste przepisy kulinarne, wskazówki dotyczące gotowania i stylu życia

 

Przyspieszenie zmian w naszym portfolio produktów

Nasze marki wspierają zdrowszy styl życia. Do tej pory:

  • Usunęliśmy ponad 40 000 ton cukru i 6 200 ton tłuszczów nasyconych od 2014 r.;
  • Usunęliśmy ponad 15 000 ton soli od 2012 r.;
  • W 2017 r. zwiększyliśmy liczbę wzbogaconych mikroskładników pokarmowych o 174 miliardy
  • 99,8% naszego portfolio jest wolne od kwasów tłuszczowych trans (TFA)

Podjęliśmy również zobowiązania na przyszłość:

  • Dodamy 750 milionów porcji (80 g) warzyw do 2020 r.
  • Dodamy 300 milionów porcji (16 g) ziaren i nasion bogatych w błonnik do roku 2020
  • Dodamy co najmniej 300 milionów porcji (16 g) ziaren, nasion roślin strączkowych, zbóż i nasion do naszych produktów
  • Zmniejszymy zawartość cukrów o kolejne 5%
  • Zmniejszymy zawartość soli o kolejne 10%
  • Wypełnimy nasze zobowiązanie z 2014 roku dotyczące zmniejszenia zawartości tłuszczów nasyconych o 10% we wszystkich produktach, które nie spełniają zaleceń WHO