Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nestlé podejmuje kolejne kroki na rzecz zrównoważonych technologii opakowaniowych

Opakowania przyszłości
Powrót do informacji prasowych

Firma podsumowuje najnowsze inicjatywy oraz efekty działań, których celem jest przyszłość bez odpadów.


Nestlé intensyfikuje działania, dzięki którym do 2025 roku 100% opakowań firmy będzie nadawać się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania, i które pozwolą zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią.

Obecnie już 87% opakowań Nestlé nadaje się do recyklingu lub ponownego wykorzystania. Firma ogłosiła dziś kolejne inicjatywy, które zbliżą ją do realizacji globalnych zobowiązań. Zapowiedziane projekty obejmują m.in. inwestycję w wysokości 30 mln dolarów na rzecz zwiększenia produkcji plastiku pochodzącego z recyklingu w Stanach Zjednoczonych, wprowadzenie w Chile systemu wielokrotnego napełniania karmy dla zwierząt domowych oraz innowacyjne opakowanie kostek bulionowych Maggi we Francji – pierwsze tego typu opakowanie z papieru nadającego się do przetworzenia.

Jak komentuje Véronique Cremades-Mathis, Dyrektor ds. Zrównoważonych Opakowań w Nestlé: „Poczyniliśmy znaczący postęp w drodze do przyszłości bez odpadów. Wiemy jednak, że wciąż wiele przed nami. Jako największy na świecie producent żywności i napojów robimy wszystko, by – wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni – skalę naszej działalności przełożyć na pomoc w rozwiązaniu problemu zanieczyszczeń”.

Chociaż pandemia pociągnęła za sobą nowe wyzwania, zaangażowanie firmy w tworzenie zrównoważonych systemów i technologii opakowaniowych pozostaje bez zmian. Nestlé nadal odgrywa istotną rolę w odpowiedzi na problem zanieczyszczenia środowiska tworzywami sztucznymi. Ogłoszona w 2019 roku strategia firmy opiera się na trzech filarach:

Filar 1: Prace nad nowymi opakowaniami

  • Wprowadzenie papierowych opakowań dla nowych typów produktów. Przykładem są batony YES! w Polsce i marka Smarties w Wielkiej Brytanii, których opakowania powstają z papieru nadającego się do recyklingu.
  • Żywność dla niemowląt Gerber i Piltti pakowana jest w pierwsze tego typu saszetki stworzone tylko z jednego materiału. Pozwala to zwiększać wolumen surowca nadającego się do przetworzenia.  
  • Nespresso wprowadziło nowe kapsułki wykonane w 80% z aluminium z recyklingu, co stanowi istotny krok w kierunku zamkniętego obiegu opakowań.
  • Od 2019 roku Nestlé w Stanach Zjednoczonych podwoiło ilość rPET wykorzystywanego w butelkach wody niegazowanej, osiągając poziom 16,5%.

 

Filar 2: Kształtowanie przyszłości bez odpadów

  • W sierpniu 2020 roku Nestlé na Filipinach osiągnęło neutralność pod względem produkcji plastiku – firma zebrała i przetworzyła ilość surowca równą tej wypuszczonej na rynek, zapobiegając tym samym przedostaniu się opakowań na wysypiska i do oceanów.
  • W Indonezji, firma wraz z organizacją STOP tworzy system zrównoważonego zarządzania odpadami, którego celem jest zmniejszenie zanieczyszczenie oceanów przez plastik.
  • Nestlé rozpoczęło zbiórki, sortowanie i przetwarzanie miękkich tworzyw sztucznych w Australii.
  • Producent rozszerza liczbę rozwiązań w zakresie opakowań wielokrotnego użytku dla kaw oraz karmy dla zwierząt. Przykładem jest współpraca ze start-upem MIWA w Szwajcarii.
  • Nestlé wspiera tworzenie i wdrażanie przystępnych kosztowo i skutecznych, obowiązkowych schematów zwiększonej odpowiedzialności producenta. Firma zidentyfikowała 20 krajów, które globalnie odpowiadają za wykorzystanie 50% tworzyw sztucznych, aby to w nich w pierwszej kolejności pracować nad poprawą wskaźników recyklingu i infrastruktury gospodarowania odpadami.

 

Filar 3: Inspirowanie nowych postaw konsumenckich

  • Firma prowadzi szkolenia o zrównoważonych technologiach opakowaniowych dla ponad 290 000 pracowników, aby inspirować zmiany ich postaw, a tym samym zbliżyć się do realizacji strategicznych celów w zakresie recyklingu opakowań.
  • We Włoszech, Nestlé wprowadziło cyfrową platformę ze wskazówkami dla konsumentów w zakresie prawidłowej utylizacji opakowań.
  • W Polsce, Niemczech i Meksyku, Nescafé Dolce Gusto rozpoczęło kampanię promującą recykling kapsułek.
  • Nestlé prowadzi kampanie edukacyjne dla szkół, takie jak projekt „Tunuyan Verde” w Argentynie czy „Działaj z imPETem w Polsce”.
  • Testy opakowań wielokrotnego użytku w programach takich jak Algramo (Chile), MIWA (Szwajcaria) i Loop (Francja) wprowadzają zupełnie nowe doświadczenia zakupowe dla konsumentów.

 

Firma ogłosiła ponadto, że ​​w ramach konkursu Nestlé Creating Shared Value (CSV), który wystartuje 30 września, będzie poszukiwać i wspierać najciekawsze innowacje. We współpracy z organizacją non-profit Ashoka, Nestlé CSV Prize przyzna granty o wartości 250 000 franków szwajcarskich na rozwój pomysłów zmian systemowych w takich obszarach jak alternatywne systemy dostaw i rozwiązania w zakresie redukcji odpadów z tworzyw sztucznych.

Rozwój i testy nowych, bardziej przyjaznych dla środowiska rozwiązań opakowaniowych są prowadzone przez Instytut Badań nad Opakowaniami – pierwszą taką instytucję w branży spożywczej. Instytut zatrudnia około 50 naukowców, których prace obejmują m.in. tworzenie nowych bezpiecznych systemów wielokrotnego użytku, upraszczanie składu oraz zwiększenie ilości surowców z recyklingu w opakowaniach Nestlé. Instytut ściśle współpracuje z ponad 180 ekspertami z globalnej sieci badawczo-rozwojowej Nestlé, a także z instytucjami badawczymi, start-upami i dostawcami. Producent będzie dalej inwestował w innowacje materiałowe, pracował nad nowymi systemami dostaw, wspierał rozwój infrastruktury i angażował konsumentów, by odpowiedzieć na problem zanieczyszczenia środowiska plastikiem.

O Nestlé

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 25 lat. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.