Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

W Nestlé realizujemy cel naszej Firmy, kierując się wartościami zakorzenionymi w szacunku. Korporacyjne zasady prowadzenia działalności Nestlé odzwierciedlają nasze zaangażowanie w silną kulturę etyczną, jako niepodlegający negocjacjom fundament naszej działalności. Dlatego dla naszej Firmy kluczowe znaczenie ma posiadanie solidnego systemu raportowania, który umożliwia nam wysłuchanie każdego, kto dostrzegł nieprawidłowości w naszym działaniu.

W tym miejscu do gry wkracza Speak Up, nasz specjalny kanał do zgłaszania nieprawidłowości.

 

Każdy może zabrać głos

Zachęcamy naszych pracowników, zarówno tych dotkniętych nieprawidłowymi zachowaniami, jak i będących świadkami takich zachowań do zgłaszania wszelkich przypadków nękania, dyskryminacji, nadużywania władzy, zastraszania, oszustw, korupcji, konfliktu interesów i innych przypadków nieprawidłowych zachowań. Obejmuje to wszelkie zachowania, które są sprzeczne z naszymi wartościami, Korporacyjnymi zasadami prowadzenia działalności (pdf, 5Mb) lub Code of Business Conduct (pdf, 2Mb) oraz przepisami prawa i regulacjami obowiązującymi w miejscu, w którym działamy.Jeśli pracownicy nie czują się komfortowo, rozmawiając ze swoim bezpośrednim przełożonym, kierownikiem Działu Kadr lub Dyrektorem Działu Prawnego, mogą zgłosić nieprawidłowość poufnie za pośrednictwem naszego systemu Speak Up.

Zachęcamy również osoby trzecie związane z Nestlé do zgłaszania nieprawidłowości w działaniu Nestle/pracowników Nestle. Możesz nam pomóc, zgłaszając wszelkie nieprawidłowości za pośrednictwem naszego systemu Speak Up. Jest on niezależnie obsługiwany przez stronę trzecią i zapewnia anonimowość, jeśli sobie tego życzysz.

System Speak Up Nestlé wzmacnia pozycję wszystkich pracowników i interesariuszy zewnętrznych. Daje to każdej osobie możliwość zgłoszenia potencjalnej niezgodności z naszymi wartościami, korporacyjnymi zasadami biznesowymi, kodeksem postępowania Nestlé lub przepisami prawa. Niezależnie od tego, czy masz bezpośrednio do czynienia z nieprawidłowym zachowaniem, czy jesteś jego świadkiem, powiedz nam o tym. Dziękuję za zaufanie

Leanne Geale
Leanne Geale Executive Vice President – Group General Counsel

 

Jak zgłosić nieprawidłowe działania/zachowania

Tutaj znajdziesz wszystkie informacje, których potrzebujesz, aby zabrać głos w sprawie nieprawidłowości,24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.

  1. Prześlij swoje zgłoszenie za pośrednictwem formularza internetowego lub zadzwoń pod bezpłatny numer, aby zostawić wiadomość. Użytkownik ma możliwość zachowania anonimowości Rozpocznij zgłoszenie
  2. Dołącz szczegółowy opis problemu (kto, co, kiedy, jak) i dodaj dowody potwierdzające, np. kopie dokumentów lub nazwiska świadków, które mogą potwierdzić Twoje zgłoszenie. Pamiętaj, że ogólnikowe zgłoszenia nie mogą być badane.
  3. Po przesłaniu zgłoszenia otrzymasz indywidualny numer sprawy. Numer ten będzie potrzebny przy każdym dostępie do systemu.
  4. Poważnie traktujemy wszystkie zgłoszenia dotyczące niezgodności i podejmiemy odpowiednie działania w związku z każdym zgłoszeniem. Będziemy na bieżąco informować o naszych postępach.
  5. Możesz śledzić status sprawy, wracając na stronę Speak Up przy użyciu numeru sprawy

 

Co się dzieje po przesłaniu zgłoszenia

Po przesłaniu zgłoszenia przejdzie ono przez kilka etapów. Oto, co stanie się później.

Potwierdzimy otrzymanie zgłoszenia w ciągu pięciu dni roboczych. Jeżeli Twoje pierwsze zgłoszenie nie zawiera wystarczających informacji/dowodów, poprosimy Cię o dostarczenie dodatkowych informacji/dowodów.

Każde zgłoszenie jest dokładnie sprawdzane. Sprawa zostanie rozpatrzona, jeśli zgłoszenie będzie zawierało niezbędne informacje i dowody. Jeśli nie zachodzi konflikt interesów, postępowanie wyjaśniające będzie prowadzone przez naszego Dyrektora ds. Zgodności (ang. Market Compliance Officer) w regionie/kraju, w którym zgłoszony incydent miał miejsce.

O zgłoszeniach obejmujących zarzuty dotyczące jednej z poniższych 11 wrażliwych kategorii zostaną poinformowani, z zachowaniem zasad poufności, Dyrektor Generalny Grupy Nestlé ds. Zgodności (Group Chief Compliance Officer ) oraz Dyrektor Działu Prawnego i Zgodności w Zone (Zone Head of Legal and Compliance):

  1. Nadużycie władzy lub mobbing
  2. Prawo antymonopolowe i uczciwe postępowanie w biznesie
  3. Przekupstwo i korupcja
  4. Informacje poufne, polityka prywatności
  5. Dyskryminacja, nękanie i przemoc
  6. Członkowie zarządu/menedżerowie wyższego szczebla w Szwajcarii
  7. Oszustwo
  8. Prawa człowieka,
  9. Związane z osobami zarządzającym Nestle
  10. Naruszenia Kodeksu WHO
  11. Molestowanie seksualne

Aby zapewnić poufność postępowania wyjaśniającego, zaangażujemy tylko te osoby, które muszą być zaangażowane. Nasi specjaliści ds. zgodności mogą przeprowadzać poufne rozmowy z pracownikami, kontraktorami lub innymi osobami, które ich zdaniem są istotne dla prowadzonego postępowania.

Zgłoszenia zostanie rozpatrzone w terminie do 90 dni od otrzymania zgłoszenia.

Po zapoznaniu się ze wszystkimi ustaleniami postępowania wyjaśniającego zdecydujemy, czy należy podjąć dalsze działania. Będziemy Cię regularnie informować o postępach i prześlemy Ci ostateczną odpowiedź zawierającą podsumowanie wyników dochodzenia w terminie nie później niż 3 miesiące od daty zgłoszenia.

Nestlé zabrania jakichkolwiek działań odwetowych wobec pracownika, osoby fizycznej lub podmiotu, który dokonał zgłoszenia. Będziemy również chronić prawa osób, których zgłoszenie dotyczy.