Niezależnie od tego, czy masz wieloletnie doświadczenie zawodowe, czy właśnie ukończyłeś studia, masz szansę na karierę w Nestlé. Wyszukaj oferty pracy tutaj.
Zachęcanie do stosowania prawidłowo zbilansowanej diety poprzez działania z zakresu odpowiedzialnego marketingu
Mamy do odegrania ważną rolę w zachęcaniu do stosowania prawidłowo zbilansowanej diety.
Wierzymy, że wszystkie nasze produkty mogą być częścią zbilansowanej diety, która obejmuje spożycie dużej ilości warzyw, owoców, roślin strączkowych, produktów pełnoziarnistych oraz umiarkowaną konsumpcję produktów „przyjemnościowych”.
Stosujemy jasne znakowania produktów, aby w transparentny sposób przedstawiać składniki i wartość odżywczą naszych produktów. Poprzez nasze odpowiedzialne praktyki marketingowe dążymy do promowania prawidłowego stylu życia.
Reklamujemy nasze produkty zgodnie z restrykcyjnymi wytycznymi, zwłaszcza jeśli chodzi o produkty będące zamiennikami mleka matki oraz komunikację marketingową skierowaną do dzieci.
Nasze zobowiązania na rzecz wspierania świadomych wyborów
Określiliśmy dwa nowe zobowiązania dotyczące słodyczy i lodów w naszym portfolio, które będą stosowane we wszystkich krajach, gdzie pozwalają na to lokalne regulacje:
110
kcal
Wskazówki z przodu opakowania
Prezentowanie łatwych do zrozumienia informacji
Na opakowaniach naszych produktów prezentujemy kompletne i transparentne informacje o składnikach i wartości odżywczej.
Wspierając odpowiedzialną konsumpcję, przekazujemy informacje i oferujemy usługi, aby wspomóc ludzi w dokonywaniu lepszych wyborów w ramach prawidłowo zbilansowanej diety.
Oznaczenie wartości odżywczych z przodu opakowania
Zgodnie z wymaganiami regulacyjnymi, dostarczamy konsumentom dodatkowe, dobrowolne informacje o wartościach odżywczych, aby pomóc im podejmować świadome decyzje.
W Europie stosujemy Nutri-Score - system kolorowych oznaczeń od A do E. W Polsce produkty Nestlé z tym oznaczeniem pojawiły się w pierwszej połowie 2021 roku.
Wskazówki dotyczące wielkości porcji
To, ile jemy, może być równie istotne jak to, co jemy. Wprowadzona w 2013 roku strategia „portion guidance” ma na celu pomóc konsumentom w zrozumieniu, co składa się na odpowiednią porcję naszych produktów.
Wdrażamy też “Backstory” - nowy sposób ułożenia informacji na tylnej części opakowań produktów, aby ułatwiać ich świadomy wybór w prawidłowym bilansowaniu diety.
Dzięki takim działaniom przekazujemy transparentne informacje żywieniowe i dostarczamy wskazówki dotyczące wielkości porcji.
Przepisy i wskazówki
Nasi naukowcy opracowali narzędzie o nazwie MyMenu IQ, które ocenia wartość odżywczą posiłków w skali od 0 do 100. Jest ono dostępne na 30 stronach internetowych w różnych krajach – w Polsce znaleźć je można na stronie internetowej marki WINIARY.
Narzędzie analizuje przepisy na stronach internetowych Nestlé; dzięki tej analizie konsumenci mogą poprawić jakość odżywczą posiłków poprzez skorzystanie z sugestii innego doboru produktów i dodatków.
Odpowiedzialny marketing
Budowanie prawidłowych nawyków żywieniowych już od dzieciństwa jest kluczowe, a dowody wskazują, że ekspozycja na reklamy żywności i napojów na wczesnych etapach życia może wpływać na to, co i kiedy jedzą dzieci. Wierzymy, że poprzez edukację i praktyki odpowiedzialnej komunikacji marketingowej marki mogą wspomóc rodziców i opiekunów w dokonywaniu świadomych wyborów. W 2023 roku opublikowaliśmy dwie polityki, które mają na celu dalsze wzmocnienie naszych działań w obszarze odpowiedzialnego marketingu.
Odpowiedzialny marketing produktów zastępujących mleko matki
Wspieramy karmienie piersią i rygorystycznie przestrzegamy, wiodących w branży polityk oraz praktyk w zakresie odpowiedzialnego marketingu substytutów mleka kobiecego. Dlatego w styczniu 2023 roku zaktualizowaliśmy naszą globalną Politykę wdrażania Kodeksu WHO w zakresie marketingu produktów zastępujących mleko matki. Nasza Polityka zabrania promowania odżywek dla niemowląt w wieku do 6 miesięcy we wszystkich krajach. Zgodność z naszą Polityką jest osadzona w naszych praktykach biznesowych - w dalszym ciągu publikujemy roczny raport sprawdzany przez naszą radę dyrektorów.
Dowiedz się więcej o naszym zaangażowaniu we wsparcie karmienia piersią i jego ochronę poprzez kontynuację wdrażania wiodącej w branży polityki odpowiedzialnego wprowadzania na rynek substytutów mleka kobiecego.
Odpowiedzialna komunikacja marketingowa kierowana do dzieci
Przez wiele lat podejmowaliśmy dobrowolne działania w zakresie odpowiedzialnej komunikacji marketingowej kierowanej do dzieci. Więcej na temat tego typu praktyk można przeczytać w polityce. W 2023 roku, w ramach naszych działań mających na celu sprawienie, aby smaczna i prawidłowo zbilansowana dieta była w zasięgu ludzi na całym świecie, podjęliśmy kroki, by wzmocnić nasze praktyki odpowiedzialnej komunikacji marketingowej. Wdrożyliśmy dodatkowe ograniczenia, aby chronić dzieci poniżej 16. roku życia przed ekspozycją na reklamy produktów z kategorii, takich jak słodycze czy lody.
Dodatkowo, zobowiązujemy się do tego, aby nie zbierać danych osobowych od osób małoletnich dla celów komunikacji marketingowej oraz nie podejmować współpracy z influencerami poniżej 18. roku życia.
Dzielenie się wiedzą żywieniową
Pomagamy promować zbilansowaną dietę i aktywny styl życia, dzieląc się informacjami i wskazówkami na temat tego, jak budować prawidłowe nawyki żywieniowe, dostosowywać porcje do wieku i przygotowywać odżywcze posiłki w domu.
Warsztaty żywieniowe dla dzieci
Od 10 lat wspieramy program Lekkoatletyka dla każdego! , w ramach którego nasi eksperci organizują warsztaty żywieniowe dla dzieci i młodzieży. Na spotkaniach przypominają zasady prawidłowo zbilansowanej diety i podkreślają, jak ważne jest odpowiednie nawodnienie. Z okazji 10-lecia programu powstał e-book dla rodziców, gdzie znaleźć można cenne wskazówki dotyczące żywienia oraz przepisy.
W 2023 roku zaprezentowaliśmy wyniki trzeciej edycji badania #zacznijodlekkiej, które potwierdziło, że edukacja żywieniowa połączona z regularną aktywnością fizyczną dzieci i młodzieży przynosi wymierne efekty. Uczestnicy programu Lekkoatletyka dla każdego! mieli wyższy poziom wiedzy żywieniowej w porównaniu do dzieci z grupy kontrolnej.
Wsparcie młodych szefów kuchni
Zespół Nestlé Professional wspiera młodych szefów kuchni, realizując działania w ramach programu szkoleniowego Nestlé YOCUTA (Young Culinary Talents). Jego celem jest rozwijanie młodych talentów poprzez zapewnienie niezbędnych narzędzi do rozwoju kariery w branży kulinarnej. W ubiegłym roku został zorganizowany konkurs GARDEN GOURMET Young Culinary Cup. Był on doskonałą okazją na rozwinięcie kompetencji pod okiem specjalistów z branży gastronomicznej.