Czy wiesz, że...
Henri Nestlé był jednym z pierwszych szwajcarskich przedsiębiorców, któremu udało się zbudować markę, korzystając z pomocy logotypu. Oryginalny znak towarowy Nestlé został stworzony na wzór herbu rodowego rodziny Nestlé, w którym pojedynczy ptak siedzi na gnieździe. Było to bezpośrednie nawiązanie do nazwiska, które w języku niemieckim oznacza "gniazdo".
Henri Nestlé zmodyfikował swój herb, dodając trzy młode ptaki karmione przez matkę. Jego celem było stworzenie wizualnego połączenia nazwiska z produktami zbożowymi dla niemowląt. Zaczął używać tej grafiki jako znaku towarowego swojej firmy w 1868 roku.
Logotyp, choć w ciągu 150 lat został kilkakrotnie zmodyfikowany, nadal jest obecny na produktach Nestlé na całym świecie. Zobaczcie, jakim zmianom uległ na przestrzeni lat:
Oryginalny herb rodowy rodziny Nestlé:
1868: Henri Nestlé modyfikuje herb, dodając trzy małe ptaszki:
1938: Logotyp pojawia się na wszystkich produktach Nestlé:
1966: Logotyp zostaje zmodyfikowany z okazji setnej rocznicy istnienia firmy:
1988: Z logotypu usunięto jednego ptaszka, a nazwę przesunięto tuż pod grafikę:
1995: Logo zostaje uproszczone:
2015: Kolejne uproszczenie logotypu. Uproszczenie to miało na celu dostosowanie logotypu do urządzeń mobilnych: