Sort by
Sort by

NESCAFÉ kończy 75 lat

Marka, która powstała jako pomysł na rozwiązanie problemów z niesprzedaną kawą świętuje 75-lat istnienia. Od chwili powstania jest jednym z ulubionych napojów konsumentów na całym świecie.

Dziś, na całym świecie, każdej sekundy wypijanych jest ponad 5500 filiżanek tej kawy, która w zależności od preferencji smakowych w danej części świata występuje w różnych wariantach.

„Świętujemy bogatą historię i dziedzictwo jakie ma NESCAFÉ, pierwsza na świecie kawa rozpuszczalna, która zachowała aromat kawy parzonej. Przez 75 lat przeszła ona drogę od ona od puszki kawy, do ogromnego portfolio produktów i systemów. NESCAFÉ jest dostępne w 180 krajach i planujemy dalszy wzrost jako lider w kategorii napojów.” – powiedział Carsten Fredholm, Dyrektor Beverages Strategic Business Unit Nestlé.

Innowacja od samego początku

W 1929 roku, Louis Dapples, ówczesy Prezes Rady Nadzorczej Nestlé, otrzymał od swojego poprzedniego pracodawcy, Banque Française et Italienne pour l’Amérique du Sud, interesujące zadanie.

Okazało się, że po krachu na Wall Street i następującym po nim Wielkim Kryzysie powodującym załamanie rynku kawy, bank posiadał w magazynach w Brazylii duże zapasy niesprzedanej kawy.

Nestlé zadano pytanie, czy te zapasy kawy nie mogły by zostać przekształcone w ‘kostki kawy rozpuszczalnej’, a potem sprzedane konsumentom.
Aby wspomóc pracowników centrów badawczych Nestlé w rozwiązaniu problemu, do firmy dołączył Dr Max Morgenthaler.

Po trzech latach badań, zespół odkrył, że café au lait – kawa zmieszana z mlekie i cukrem, po sproszkowaniu utrzymuje swój smak dłużej.
Otrzymany proszek, niestety nie był jednak w pełni rozpuszczalny a zawartość mleka i cukru powodowały kłopoty produkcyjne.

Narodziny NESCAFÉ

Gazeta szwajcarska z 1938 roku: Jedna z pierwszych kampanii NESCAFÉ
Mimo problemów z produkcją, Dr Morgenthaller odkrył, że smak i aromat kawy utrzymuje się dłużej w kawie ze słodzonym mliekiem niż w wersji bez cukru. Odkrył również, że aromat utrzymywał się dłużej po poddaniu kawy działaniu  wysokiej temperatury i ciśnienia.


Dr Mongenthaller założył więc, że u podstaw utrzymania aromatu kawy w jej rozpuszczalnej wersji leży zapewnienie w składzie tej drugiej odpowiedniej ilości węglowodanów. Ten model był sprzeczny z początkowymi założeniami.

Rok później użył nowej metody produkcji pudru kawowego pozwalającej na spełnienie powyższych założeń i zaprezentował rezultat swojej pracy Zarządowi Nestlé S.A. oraz dyrektorom technicznym jako gotowe do przygotowania i wypicie próbki kawy rozpuszczalnej.

Dwa lata później, w kwietniu 1938, kawa rozpuszczalna nazwana NESCAFÉ trafiła na półki sklepowe w Szwajcarii. Na potrzeby produkcji masowej NESCAFÉ, Nestlé utworzyło w szwajcarskim mieście Orbe nową linię produkcyjną do ekstrakcji i suszenia ekstraktu kawowego.

W wyniku tych działań, obecność marki już dwa miesiące później została rozszerzona na Wielką Brytanię, a dwa lata później w roku 1939, na USA.
Do kwietnia 1940 NESCAFÉ było dostępne w 30 krajach na całym świecie.

NESCAFÉ podczas zawieruchy wojennej

W czasie II Wojny Światowej ponad trzy czwarte konsumpcji globalnej NESCAFÉ  było udziałem Szwajcarii, Wielkiej Brytaniu i USA.
Jej długa przydatność do spożycia, przewyższająca trwałość świeżej kawy, pozwoliła na popularyzację produktu a tym samym na dwukrotny wzrost sprzedaży.

Dużą część produkcji NESCAFÉ stanowiło w tym okresie zaopatrzenie dla amerykańskich żołnierzy. Aby sprostać ich potrzebom w 1943 roku otworzono dwie nowe fabryki.

Kroki milowe w rozwoju

W roku 1952 francuska fabryka w ST Menet wprowadziła innowację – jej rezultatem był produkt, który nie

JAPONIA, lata '60: Reklama NESCAFÉ z kampanii w Japonii
wymagał dodawania węglowodanów, aby utrzymać właściwy aromat i smak.


W latach ’60 XX wieku w Europie i Japonii zaczęto oferować kawę w szklanych słoikach – pozwalało to na utrzymanie dłuższej przydatności do spożycia.

W 1965 roku wprowadzono kolejną innowację – dzięki liofilizacji wprowadzono nowy rodzaj kawy: NESCAFÉ Gold Blend.

W kolejnych dziesięcioleciach NESCAFÉ rozszerzyło swoje portfolio o kolejne wersje produktu: NESCAFÉ Decaffeinated, NESCAFÉ Gold Espresso, NESCAFÉ Frappe, NESCAFÉ Cappuccino, NESCAFÉ Ready-to-Drink.

W latach ’90 naukowcy opracowali własną metodę samopienienia aby poprawić konsystencję pianki mlecznej nieodłącznej w NESCAFÉ Cappuccino.

Innowacyjne maszyny

Podążając ścieżką innowacji, w 2006 roku w Szwajcarii, Niemczech i Wielkiej Brytanii, a w 2007 również w Hiszpanii, Nestlé wprowadziło do sprzedaży NESCAFÉ DOLCE GUSTO.

Maszyny – „kawiarnie w domu” oferują zarówno gorące jak i zimne napoje. Kapsułki NESCAFÉ, NESTEA oraz NESQUIK są dostępne na pięć linii maszyn – Melody, Circolo, Piccolo, Fontana i Creativa.

Dwa lata później specjalnie na rynek japoński, zaprojektowano system NESCAFÉ Barista. Jedyny taki, inteligentny system tego typu używający kawy rozpuszczalnej.

NESCAFÉ Dolce Gusto: Maszyny w roku 2010
Ważnym źródłem dla NESCAFÉ jest  Nestlé Professional – gałąź biznesu Nestlé, która dostarcza rozwiązania dla sektora HoReCa. W tej chwili w ofercie Nestlé Professional znajdują się trzy rozwiązania: NESCAFÉ Allegria, NESCAFÉ Milano oraz Viaggi by NESCAFÉ.


Te trzy systemy do tej pory zainstalowane są w 400000 punktów na całym świecie, serwując naszym konsumentom 175 kubków kawy na sekundę.

Ostatnią innowacją jest NESCAFÉ Milano. Zaprojektowano ją dla szerokiej grupy odbiorców HoReCa aby wypełnić lukę w szybkorosnącym samoobsługowym kanale sprzedaży kawy.

The NESCAFÉ Plan

Nestlé poczyniło również ogromne postępy w działaniach na rzecz odpowiedzialnego rolnictwa, zaopatrzenia, odpowiedzialnego zaopatrzenia i konsumpcji w zakresie całego kawowego łańcucha dostaw.

W roku 2010, w Mexico City firma zaprezentowała the NESCAFÉ Plan – będący częścią wartego ponad 500 milionów CHF pakietu inwestycji w projekty związane z kawą do roku 2020.

Plan zawiera zestaw globalnych wytycznych, które mają za zadanie wspomóc optymalizację  kawowego łańcucha dostaw Nestlé włączając w to zarówno działania takie jak zakup kawy bezpośrednio od jej producentów, jak również programy wsparcia technicznego dla hodowców kawy.

W ramach the NESCAFÉ Plan, do roku 2015 firma ma zamiar kupić  ponad 180000 ton kawy od ponad 170000 rolników.

Powiązane informacje:
Nescafé website
Nescafé – the brand
The Nescafé Plan

Przeczytaj wiecej o Nescafé na www.nestle.com:
Nestlé brings Nescafé Dolce Gusto to Australia
New Nescafé recipe to meet Chinese consumers’ changing tastes
New Nescafé premium instant coffee uses micro-granules adapted to local tastes
Nestlé supports coffee farmers in India as demand for Nescafé grows