Sort by
Sort by

Podsumowujemy 2016 rok!

Historia Nestlé zaczęła się 150 lat temu. Zobaczcie, jak w Polsce świętowaliśmy ten jubileusz.


1. 75-lecie fabryki WINIARY


W 2016 roku marka WINIARY świętowała swoje 75-lecie. Kaliska fabryka dołączyła do grupy Nestlé 21 lat temu. Obecnie w tamtejszym zakładzie produkuje się łącznie ponad 700 wyrobów, w tym flagowy produkt WINIARY – MAJONEZ DEKORACYJNY.


 
 

2. 90-lecie fabryki GERBER

Okrągły jubileusz obchodziła w ubiegłym roku również rzeszowska fabryka marki GERBER, której historia zaczęła się 90 lat temu... od słodyczy. Obecnie w Rzeszowie wśród 330 produktów wytwarzanych w fabryce znajdują się m.in.: soki przecierowe BOBO FRUT, deserki w tubkach GERBER, obiadki w słoiczkach. W 2016 w zakładzie powstała nowa linia produkcyjna, z której schodzi najnowszy produkt marki GERBER – deserki owocowe w tubkach. Koszt inwestycji to 10 mln złotych.


 

3. Program „Nestlé porusza Polskę” 


Program „Nestlé porusza Polskę” został ogłoszony w lutym 2016 roku z okazji 150-lecia istnienia firmy Nestlé. W pierwszym etapie, gminy z całej Polski zgłaszały chęć udziału w konkursie i posiadania siłowni na swoim terenie. Następnie internauci swoimi głosami zadecydowali, gdzie powstaną siłownie terenowe Nestlé. W ogólnopolskim plebiscycie Nestlé konkurowało ze sobą aż 710 lokalizacji w całej Polsce.

4. Utworzenie spółki FRONERI


W 2016 roku po spełnieniu wszystkich formalnych wymagań, firmy Nestlé i R&R zawarły porozumienie o utworzeniu FRONERI, nowej spółki joint venture produkującej lody, mrożonki i mleczne desery mrożone. FRONERI obejmie swoją działalnością ponad 20 państw i zatrudniać będzie 15 000 osób. Szacowana sprzedaż produktów spółki ma wynieść około 2,6 mld euro.

5. Program Pets@Work


Od 21 marca do biur Nestlé Purina w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 32 pracownicy przychodzą do pracy ze swoimi zwierzętami. Zanim czworonogi rozpoczęły „pracę” w biurze, musiały przejść specjalne szkolenie. Każdy pies został poddany obserwacji, jak zachowuje się w warunkach biurowych, jak reaguje na ludzi i inne psy. Po zatwierdzeniu przez zoopsychologa zwierzęta otrzymały specjalny "paszport" uprawniający je do wchodzenia na teren biura.



 

6.Podpisanie Karty Różnorodności



24 maja 2016 r., w ramach obchodów III Ogólnopolskiego Dnia Różnorodności do grona firm-sygnatariuszy Karty Różnorodności dołączyło m.in. Nestlé Polska. Karta sygnowana jest przez firmy, organizacje i instytucje, które w ten sposób wyrażają deklarację, że w swoim działaniu będą kładły szczególny nacisk na politykę równego traktowania.

7. Podsumowanie Nestle needs YOUth

15 listopada 2016 roku  w całej Europie, w tym również w Polsce, odbyły się spotkania podsumowujące trzyletnią ogólnoeuropejską inicjatywę Nestlé Needs YOUth połączone z zapowiedzią dalszych zobowiązań firmy na kolejne lata. Od początku trwania programu w Polsce stworzono szanse zatrudnienia dla blisko 2000 osób – zaoferowano pracę w Nestlé prawie 1 500 młodym, a blisko 470 zostało objętych programem praktyk i staży. Ponadto, firma Nestlé Polska przeprowadziła 530 działań takich jak warsztaty i wykłady dla młodych w całym kraju. Kontynuując sukces inicjatywy, firma Nestlé Polska zdeklarowała, że do 2020 roku utworzy 1300 szans zatrudniania, praktyk i staży dla osób do 30 r. życia.

8. Finał Lekkoatletyki dla Każdego


Podczas finału Lekkoatletyki dla Każdego Polski Południowej młodym adeptom „królowej sportu” przypatrywali się wybitni sportowcy: Piotr Małachowski, Maria Andrejczyk oraz Anna Jagaciak-Michalska, ambasadorzy programu. W sumie we wszystkich imprezach, które odbyły się w ramach programu Lekkoatletyka dla Każdego, w 2016 roku wystartowało ponad 113 tys. dzieci reprezentujących prawie 500 szkół z całej Polski. Odbyło się ponad 1000 imprez szkolnych i 110 zawodów międzyszkolnych.