Sort by
Sort by

Program #RecyklingDolceGusto teraz ze stacjonarnym odbiorem kapsułek w sklepach Carrefour

Od dzisiaj w wybranych sklepach Carrefour klienci mogą oddać do recyklingu kapsułki po kawie Nescafé Dolce Gusto. Kapsułki są zbierane do specjalnych koszy, z których trafią bezpośrednio do przetworzenia.
Program #RecyklingDolceGusto teraz ze stacjonarnym odbiorem kapsułek w sklepach Carrefour
Powrót do informacji prasowych

Jak pokazują dane GfK[1], z roku na rok rośnie liczba nabywców FMCG, którzy troszczą się o zmniejszanie ilości odpadów z tworzyw sztucznych. Nie tylko sami podejmują oni takie kroki, ale są przekonani, że marki i firmy muszą w dzisiejszych czasach brać odpowiedzialność za ochronę środowiska (79%). Najliczniejsza grupa kupujących (48%)  kładzie szczególny nacisk na rolę biznesu w ograniczeniu ilości odpadów. 

Celem współpracy Nescafé Dolce Gusto i sieci Carrefour jest ułatwienie recyklingu kapsułek, by nie trafiały one na wysypisko śmieci lub do środowiska. Rozszerzenie programu #RecyklingDolceGusto o stacjonarną zbiórkę ma zachęcić kolejnych konsumentów do włączenia się w akcję i oddawania kapsułek do przetworzenia. Projekt testowany jest w trzech warszawskich lokalizacjach Carrefour: w hipermarkecie w Galerii Mokotów oraz w dwóch supermarketach formatu City – przy ul. Anny German 20 oraz Dolnej 43/45. W każdym z punktów znalazły się specjalne kosze przeznaczone do zbiórki kapsułek. Wspólny projekt realizowany jest w ramach programów #RecyklingDolceGusto oraz “STOP Marnotrawstwu” sieci Carrefour, którego integralną część stanowi projekt “Droga do Zero Waste”.

- Przyczynianie się do ograniczenia ilości generowanych odpadów, a tym samym zmniejszenia zanieczyszczenia środowiska to podstawowy cel projektu Carrefour “Droga do Zero Waste”. Cieszymy się, że wspólnie z Nescafé Dolce Gusto możemy aktywnie zachęcać naszych klientów do podejmowania kolejnych kroków ku bardziej zrównoważonemu życiu, poprzez tak proste działania jak recykling kapsułek po kawie. Jesteśmy przekonani, że projekt ten wspierany wspólnymi działaniami promocyjnymi, spotka się z dużym zainteresowaniem Polaków i na stałe wpisze się w ich codzienne zwyczaje dbania o naszą planetę - mówi Sylwester Mroczek, Manager Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.

Jak dokładnie działa program #RecyklingDolceGusto? Zebrane kapsułki przekazywane są bezpośrednio do zakładu, który je przetwarza. W automatycznym procesie kawa oddzielana jest od tworzywa, a każdy z surowców zostaje ponownie wykorzystany – kawa trafia do biogazowni w Boleszynie i zostaje wykorzystana do ogrzewania okolicznych domów, a z odzyskanego tworzywa powstaje regranulat, na bazie którego wytwarzać można nowe przedmioty.

[1] GfK, Shopping Monitor 2022, źródło: raport własny GfK – „Sustainability. Who cares? Who does?”. Realizacja wywiadów sierpień 2021 r.