Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

WINIARY partnerem strategicznym Wielkanocnej Zbiórki Żywności

8 marca rozpoczęła się Wielkanocna Zbiórka Żywności pod hasłem "Święta godne, a nie głodne”, która zakończy się w Sobotę Wielkanocną (3 kwietnia). W wybranych sklepach będzie można kupić i przekazać produkty, pomóc będzie można także online – dokonując zakupu w charytatywnym sklepie www.zbiorkazywnosci.pl 
Powrót do informacji prasowych

Głód to nie bajka
W Polsce ponad 1,6 miliona osób żyje w skrajnym ubóstwie, co oznacza, że na wszystkie swoje wydatki ma do dyspozycji mniej niż 600 zł miesięcznie. Trwająca od roku pandemia pogorszyła sytuację wielu Polaków, którzy stracili pracę lub ich dochody znacznie zmalały. Osoby starsze, chore, niepełnosprawne, rodziny wielodzietne, samotni rodzice, bezdomni i bezrobotni – to tylko część grup, do których trafia pomoc Banków Żywności i które teraz jeszcze bardziej niż kiedykolwiek potrzebują wsparcia. 

- Stół ze świątecznymi potrawami to nie tylko zaspokojenie podstawowych potrzeb człowieka, ale też ważny symbol, dający nam poczucie godności, które należy się każdemu, bez względu na status społeczny. A pomoc żywnościowa w obecnych czasach nabiera jeszcze ważniejszego wymiaru – jest znakiem solidarności, bliskości i troski, pomimo fizycznego oddalenia od innych ludzi – mówi Marek Borowski, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności. 

Podczas zbiórki Banki zachęcają do przekazywania przede wszystkim artykułów z długą datą ważności oraz takich, które będzie można wykorzystać do świątecznych potraw. Mąka, olej, cukier na pewno przydadzą się do wielkanocnej baby czy mazurka, a majonez jest nieodzownym towarzyszem jajek i sałatki warzywnej.

- Bardzo się cieszymy, że marka WINIARY jest partnerem tej ważnej i potrzebnej akcji. Trudno pogodzić się z faktem, że tak wiele osób nie może pozwolić sobie na świąteczne potrawy, podczas gdy średnio w każdej sekundzie wyrzucamy w Polsce aż 153 kg żywności! Dlatego w ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” dzielimy się wiedzą jak zapobiegać marnowaniu jedzenia, a także zachęcamy do dzielenia się pełnowartościową żywnością. Wystarczy niewielki gest – jeden produkt czy wpłata w sklepie charytatywnym Banków Żywności mogą uratować czyjeś Święta – mówi Marcin Popławski, Dyrektor Dywizji Kulinariów Nestlé w Polsce. 

Pomoc w czasach pandemii
Wielkanocna Zbiórka Żywności działa jako sklep online zbiorkazywnosci.pl, gdzie kupujemy wirtualny koszyk dla potrzebujących. Jest to rodzaj skarbonki - dzięki zebranym środkom to Banki Żywności zajmują się zakupem produktów do paczek świątecznych.
Taka nowa, wygodna forma wsparcia towarzyszyła już grudniowej Świątecznej Zbiórce Żywności i świetnie przyjęła się wśród użytkowników mediów społecznościowych oraz miłośników zakupów online.

- W zeszłym roku pierwszy raz od ponad 20 lat nie odbyła się zbiórka wielkanocna - początek pandemii był dla nas wszystkich bardzo trudnym momentem. Najważniejsze było i jest dla nas bezpieczeństwo wolontariuszy i darczyńców. Dlatego podczas zakupów w sklepach stacjonarnych produkty można zostawić swobodnie w koszach ustawionych w okolicy kas, a z kolei formuła sklepu online sprawdza się nie tylko w pandemii, ale jest potężnym narzędziem do pomagania, dzięki któremu każdy może przyłączyć się do akcji, bo każda, nawet najmniejsza wpłata, ma znaczenie. – podkreśla Marek Borowski. 

Produkty zebrane w sklepach stacjonarnych i zakupione dzięki zbiórce online będą na bieżąco dystrybuowane do potrzebujących tak, by mogli oni spędzić Święta w spokojnej i domowej atmosferze, bez martwienia się podstawowe rzeczy.

Zbiórki stacjonarne będą odbywać się w kilkuset sklepach w całej Polsce, rozpoczną się w 2 połowie marca, terminy są różne, w zależności od regionu. Listę sklepów i dokładne daty zbiórek można znaleźć na: www.zbiorkazywnosci.pl/sklepy/

Partnerem strategicznym Wielkanocnej Zbiórki Żywności jest marka WINIARY. Wsparcie komunikacyjne zapewniają agencje Publicis Poland i Publicis Consultants (PR).