Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nasze podejście do wspierania prawidłowo zbilansowanej i zrównoważonej diety

Mała dziewczynka i jej mama gotują

Żywność oraz prawidłowe odżywianie mają fundamentalne znaczenie dla naszego zdrowia, dobrego samopoczucia i jakości życia, a także dla naszej tożsamości kulturowej.

Jedzenie odżywia organizm i jest źródłem przyjemności, odgrywa też istotną rolę w życiu społecznym i kulturze. Każdy rodzaj żywności może być częścią prawidłowo zbilansowanej diety, jeśli jest spożywany w odpowiedniej ilości i w ramach aktywnego stylu życia.

Transparentne informacje o portfolio produktów

Dostarczanie transparentnych informacji żywieniowych ma dla nas duże znaczenie. Chcemy, aby konsumenci podejmowali świadome wybory żywieniowe i stosowali zasady prawidłowo zbilansowanej diety.

W ubiegłym roku jako pierwsza firma opublikowaliśmy informacje dot. wartości odżywczej całego globalnego portfolio naszych produktów, używając systemu Health Star Rating. Jest to system oceny wartości odżywczej umieszczany na przodzie etykiet produktów w niektórych państwach, stosowany przez organizację Access to Nutrition Initiative (ATNI)1.

Przeczytaj więcej na temat transparentności naszego portfolio.

Szczęśliwa rodzina gotuje razem w kuchni
59 %

 

Nasza strategia żywieniowa

Jesteśmy firmą obecną na całym świecie, posiadamy szerokie portfolio produktów i specjalistyczną wiedzę w zakresie badań i rozwoju. Jesteśmy dobrze przygotowani do realizacji naszej ambicji, by smaczna i prawidłowo zbilansowana dieta była w zasięgu miliardów ludzi dziś i dla przyszłych pokoleń.

Nasze podejście do żywienia opiera się na dwóch strategicznych filarach:  

◾ portfolio i produkty: nieustanna praca nad poprawą profilu odżywczego naszych produktów.
◾ komunikacja i usługi: dostarczanie informacji i narzędzi komunikacyjnych ułatwiających dokonywanie świadomych wyborów i wspierających odpowiedzialną konsumpcję.

Oferowanie żywności o odpowiednim profilu żywieniowym

Naszym pierwszym priorytetem jest poszerzenie segmentów naszego portfolio ocenionych na 3,5 i więcej w systemie Health Star Rating (HSR) oraz tych ze specjalistyczną żywnością. Na najbliższe lata wyznaczyliśmy nowy, ambitny cel, jakim jest zwiększenie sprzedaży produktów o odpowiednim profilu żywieniowym o 20-25 miliardów CHF do 2030 roku, co stanowi około 50% wzrost w stosunku do sprzedaży w 2022 roku.

Priorytet ten będziemy realizować poprzez trzy główne działania:

◾ Dalsze inwestowanie w badania i rozwój w celu wprowadzania innowacyjnych rozwiązań i ulepszania naszych produktów, w tym poprzez wzbogacanie mikroskładnikami.
◾ Poszerzanie naszej przystępnej cenowo oferty produktów roślinnych i produktów specjalistycznych dostosowanych do potrzeb żywieniowych określonych grup populacji, szczególnie dzieci i osób starszych.
◾ Przeznaczenie znaczących wydatków marketingowych na te dwa segmenty.  

Będziemy kontynuować wysiłki mające na celu poprawę wartości odżywczych naszych produktów, dodając składniki takie jak pełne ziarna, dostarczające niezbędnych składników odżywczych, oraz w dalszym ciągu ograniczając cukier, sól i tłuszcz.

W 2022 roku poprawiliśmy globalnie ocenę 1 200 produktów w systemie Health Star Rating. Od 2017 sukcesywnie i konsekwentnie zmniejszamy ilości soli i cukru w recepturach naszych produktów i zamierzamy kontynuować działania w tym kierunku.  Wprowadziliśmy również nowe, autorskie technologie, aby ograniczać cukier i tłuszcz w produktach.

Dostarczanie informacji żywieniowych i odpowiedzialny marketing

Naszym drugim priorytetem jest zachęcanie do stosowania zasad prawidłowo zbilansowanej diety. Dostarczamy informacje i usługi, aby pomagać ludziom podejmować świadome decyzje żywieniowe i wspierać odpowiedzialną konsumpcję. Nasze działania obejmują m.in. jasne znakowanie wartością odżywczą naszych produktów, restrykcyjne praktyki odpowiedzialnego marketingu, takie jak dobrowolne ograniczanie komunikacji marketingowej skierowanej do dzieci w wieku poniżej 16. roku życia, a także wspieranie programów edukacyjnych i usług promujących aktywny styl życia i prawidłowo zbilansowaną dietę, w tym inicjatywy takie jak Nestlé for Healthier Kids.

Wzmocnimy nasze wysiłki w celu zapewnienia odpowiedzialnej komunikacji marketingowej tzw. produktów „przyjemnościowych”. Wszędzie tam, gdzie pozwalają na to lokalne regulacje, określiliśmy dwa nowe zobowiązania dotyczące słodyczy i lodów w naszym portfolio:
◾ porcja produktów dla dzieci będzie miała 110 kcal lub mniej
◾ wszystkie nasze produkty wieloporcjowe będą opatrzone wyraźnymi wskazówkami dotyczącymi wielkości porcji, z przodu opakowania

Będziemy nadal pracować nad zapewnieniem łatwych do zrozumienia wskazówek dotyczących wartości odżywczej i wielkości porcji oraz pomagać w planowaniu codziennego jadłospisu. Przykładem może być narzędzie MyMenu Plan, które w Polsce dostępne jest w serwisie internetowym marki WINIARY.

Przeczytaj więcej na temat naszych programów edukacyjnych. 

# 1

 

Żywność dostępna i przystępna cenowo 

Konsumenci na całym świecie, bez względu na pochodzenie, dążą do stosowania zasad zbilansowanej diety. Czasem jednak na drodze stają im różne życiowe wyzwania. Cenowa przystępność i dostępność żywności to często bariery, które utrudniają wdrażanie zasad prawidłowo zbilansowanej diety. Co więcej, brak odpowiedniej ilości czasu na przygotowywanie posiłków czy robienie zakupów mogą być kolejnymi wyzwaniami.

Dostęp do przystępnej cenowo żywności ma dla wielu osób ogromne znaczenie. Obecnie 3 miliardy ludzi na świecie nie stać na odpowiednio zbilansowaną dietę. Chcemy dalej poszerzać asortyment naszych przystępnych cenowo, smacznych produktów, aby wspierać konsumentów. Oferujemy również szereg produktów wzbogaconych o niezbędne mikroskładniki odżywcze, takie jak żelazo, cynk, witamina A i jod, których niedobory obserwuje się w diecie wielu osób.  

Przeczytaj więcej na temat żywności przystępnej cenowo.  

Szczęśliwi rodzice z córką podczas zakupów w supermarkecie

Wkład w rozwój wiedzy żywieniowej

Regularnie dzielimy się naszymi badaniami ze środowiskiem naukowym. Jesteśmy gospodarzami konferencji oraz w nich uczestniczymy, prezentując badania żywieniowe i wchodząc w dialog ze społecznością naukową i pracownikami ochrony zdrowia.

W Polsce w 2023 roku połączyliśmy siły z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki, Instytutem Nauk o Żywieniu Człowieka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie oraz Akademią Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie, by zrealizować ogólnopolski projekt badawczy #zacznijodlekkiej.

Raport nt. zrównoważonego rozwoju i tworzenia wspólnej wartości