Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Dieta dla planety

regeneration-nhw-plant-based-article-header

Wspieramy zmieniające się preferencje żywieniowe konsumentów, którzy coraz częściej wybierają menu oparte na produktach roślinnych. Od obu Ameryk, poprzez Azję i Europę, po Afrykę i Australię, oferujemy pełne wartości odżywczych produkty roślinne, zapewniając konsumentom alternatywy dla tradycyjnych smaków.

Choć dla niektórych mięso wciąż jest podstawą posiłku, coraz więcej osób, przechodząc na dietę fleksitariańską, ogranicza produkty pochodzenia zwierzęcego. Badania wykazały, że nawet do 40% konsumentów zmniejsza bądź zupełnie eliminuje ich obecność w codziennym jadłospisie. Tylko na przestrzeni ostatnich dwóch lat sprzedaż produktów spożywczych pochodzenia roślinnego w USA wzrosła o 27%

Więcej roślinnych alternatyw

Włączenie do oferty produktów roślinnych może być korzystne nie tylko dla zdrowia konsumentów, ale i dla planety. To jeden z czynników, dzięki którym możemy przyspieszyć realizację naszego zobowiązania do zerowej emisji netto do 2050 roku. Dlaczego to tak istotne? Osiągając ten cel, przyczynimy się do zatrzymania globalnego wzrostu temperatury do 1,5°C. 

Jednak aby producenci żywności mogli realnie przyczyniać się do zmian, nie wystarczy jeden typ produktu opartego na białku roślinnym. Dlatego w Nestlé wprowadzamy zamienniki mięsa i nabiału na różne okazje: od roślinnych alternatyw dla mięsa i owoców morza, po zamienniki nabiału, w tym kaw „mlecznych”, lodów, serów oraz słodyczy. Co więcej, 300 naszych ekspertów ds. żywności i szefów kuchni nieustannie pracuje nad dalszym rozwojem tej kategorii produktów na wszystkich rynkach.

regeneration-chefs-plant-based-wide

 

Doskonałym przykładem realizacji tego celu w Europie są roślinne zamienniki mięsa marki Garden Gourmet. W jej ofercie w Polsce dostępne są m.in. burgery, „mięso” mielone, fileciki czy pulpeciki warzywne. Zagranicą rozwijamy także alternatywy owoców morza, co – mamy nadzieję – pozwoli walczyć z przełowieniem oraz pomoże w ochronie bioróżnorodności oceanów. Przykładem jest Vuna – alternatywa dla tuńczyka oparta na białku grochu. 

Działania obejmują także inne regiony: w Azji rozwija się marka Harvest Gourmet doskonale dopasowana do lokalnych przyzwyczajeń kulinarnych. Z kolei w Stanach Zjednoczonych oferujemy produkty bezmięsne z tzw. „czystą etykietą”, które dostępne są pod marką Sweet Earth Foods. 

Stale rozwijamy naszą ofertę roślinnych alternatyw dla produktów mlecznych. Zamienniki nabiału produkowane są m.in.: z grochu, owsa, soi czy kokosa. Przykładem jest Wunda – alternatywa dla mleka tworzona na bazie grochu. Tak, jak klasyczne mleko, można ją wykorzystywać na różne sposoby, niezależnie od tego, czy jest podawana z płatkami zbożowymi czy dodawana do ulubionego gorącego napoju. Co ważne, Wunda już jest neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla. 

Pragniemy ułatwić dostęp do smacznej, zdrowej i zrównoważonej żywności wszędzie tam, gdzie tylko możemy. Dlatego wprowadzamy roślinne warianty także w ramach flagowych marek Nestlé – w Polsce niedawno pojawił się m.in. KitKat V, czyli kultowy batonik w wersji dla wegan. Także marka NESCAFÉ Dolce Gusto rozszerzyła swoją ofertę o jednokapsułkowe kawy na bazie napojów roślinnych.

regeneration-plant-based-wunda-wide

Powiązane informacje

csv