Pomagamy rodzicom wprowadzać prawidłowe nawyki

regeneration-nhw-n4hk-article-header

Pragniemy tworzyć zdrową przyszłość dla kolejnych pokoleń poprzez szerzenie wiedzy na temat prawidłowych nawyków żywieniowych. Zobowiązanie to realizujemy poprzez programy edukacyjne oraz naszą globalna inicjatywę Nestlé for Healthier Kids.

W ramach Nestlé for Healthier Kids realizowane są m.in. wspólne działania z sieciami detalicznymi. Znakomitym tego przykładem jest akcja „Adoptuj owoc, adoptuj warzywo”, która swój początek miała na Bliskim Wschodzie i od tego czasu została uruchomiona w 16 innych krajach. Adresuje ona problem niskiego spożycia warzyw i owoców, szczególnie wśród dzieci: przy zakupie produktów Nestlé, rodzice mają możliwość otrzymania darmowego owocu lub warzywa. W ramach tej akcji promujemy produkty odpowiednio zbilansowane pod względem żywieniowym – zawierające pełne ziarno, mniej cukru i soli, a także produkty ekologiczne i roślinne. Również w Polsce co roku realizujemy działania na rzecz budowania prawidłowych nawyków żywieniowych wśród rodziców i ich dzieci. Przykładem akcji zrealizowanej we współpracy z siecią handlową może być aktywacja ze sklepem internetowym Frisco.pl, na którego stronie pojawiły się pomysły na zbilansowane dania na bazie produktów Nestlé oraz warzyw, owoców i innych wartościowych składników.

n4hk-video-thumbnail2
Zdrowe nawyki od najmłodszych lat
W ramach globalnej inicjatywy Nestlé for Healthier Kids nie tylko zachęcamy do kupna zdrowych produktów, ale przede wszystkim podnosimy świadomość zasad prawidłowego żywienia. Wspieramy dzieci poprzez materiały i działania edukacyjne, a do ich opiekunów docieramy dzięki szeroko zakrojonym kampaniom komunikacyjnym. W 2020 roku dotarliśmy do ponad 350 milionów rodziców z globalną kampanią internetową #cooktogether, za pośrednictwem której zachęcaliśmy do zaangażowania dzieci w przygotowywanie pysznych, pożywnych posiłków i przekąsek.
Dla zdrowia dzieci na całym świecie

Nasze działania to nie tylko dystrybucja przystępnych cenowo i odpowiednio zbilansowanych produktów ocenionych wysoko pod względem wartości odżywczej np. w niezależnym systemie znakowania żywności Nutri-Score. To także pomoc rodzinom w codziennych wyborach żywieniowych poprzez programy i inicjatywy edukacyjne podejmowane na całym świecie:

  • Nasza marka WINIARY już po raz 11. realizuje w Polsce program edukacyjny „Gotuj się na zmiany”, w ramach którego do szkół biorących udział w programie dostarcza atrakcyjne materiały lekcyjne oraz prowadzi konkursy wspierające promocję prawidłowych nawyków żywieniowych. 
  • Nestlé w Polsce współpracuje także z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki. W ramach wspólnego programu „Lekkoatletyka dla każdego!” dzieci mają nie tylko szansę na zajęcia sportowe, ale także na dostęp do wiedzy z zakresu prawidłowego odżywiania i nawodnienia. 
  • Zagranicą Nestlé prowadzi działania edukacyjne w zakresie zdrowego odżywiania m.in. w mobilnych przyczepach kuchennych MAGGI®.
  • W ramach programu edukacyjnego NIDO® udzielamy porad rodzicielskich oraz wartościowych wskazówek dotyczących zdrowego odżywiania.
  • Moje MenuIQ to z kolei narzędzie online do oceniania wartości odżywczych posiłków. Aplikacja zachęca do eksperymentowania z przepisami, które wspierają zdrowszą, bardziej zbilansowaną dietę.

Zależy nam na promocji prawidłowych nawyków żywieniowych wśród rodziców i ich pociech, dlatego działamy na rzecz wypełnienia naszego zobowiązania: do 2030 roku chcemy pomóc 50 milionom dzieci w zdobyciu wiedzy na temat zbilansowanej diety oraz wspierać ich w prawidłowym rozwoju.

regeneration-nhw-maggi-mymenuiq-tool-wide

Powiązane informacje

Zmierzamy ku regeneracji. Niektóre działania są już w toku.

Dowiedz się więcej

Raport nt. zrównoważonego rozwoju i tworzenia wspólnej wartości

POBIERZ
csv